• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste nam poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Anemija: ŠTA treba da JEDETE da povećate gvožđe i koje namirnice NIKAKO NE IDU ZAJEDNO

Srpski lekar detaljno objasnio kako da izlečite anemiju prirodnim putem!

 Izvor: Youtube/Screenshot/RTS Ordinacija

Kada je reč o jajaima, preporučuje ih onima koji imaju dobar sistem za varenje.

"Žumance je dobar izvor gvožđa, tako da je kombinacija vitamina B i gvožđa je odlična, posebno za decu. Pazite samo ako deca reaguju na jaja, nadimaju ih, treba smanjiti. Najbolje je jesti jaja sa kuvanim povrćem, ne sa hlebom, majonezom jer je otežano varenje proteina iz belanca i onda on ne može da se iskoristi".

I cvekla popravlja stanje u krvi, kao i stanje jetre, povećava funkciju jetrenih ćelija, te je doktor preporučuje.

"Gvožđe iz cvekle je jako korisno, kombinacija cvekle i kisele jabuke, gvožđe i vitamin C da se aktivira gvožđe iz cvekle", objašnjava dr Čubrilo.

Limun je, kaže doktor, strašno dobar stimulant jetre, tako da preporučuje da ga malo nakapate na meso kada jedete, a i za borovnice ima samo reči hvale.

"Borovnice su fantastične, dobro se vare, ne zahtevaju enzime, najbolje se bore protiv virusa. U kombinaciji sa spanaćem, keljom, zelenom salatom, to je fantastična salata, može i malo nara da se doda. To je najbolji protivvirusni prehrambeni suplement, sprečava rast virusa i omogućava da se creva ne upaljuju".

Ovaj stručnjak dodaje da i susam sadrži dosta gvožđa, a podelio je i recept za kašasti sok koji možete da napravite kod kuće - jedna kafena kašika susama sa deset badema i dve kašike borovnica sa vodom, pomešajte da dobijete gusti sok.

Iako kakao sadrži dosta gvožđa i polifenola, doktor kaže da ga ne treba uzimati posle obroka ili sa drugom hranom.

"Ne bi mi to bio napitak posle ručka, nego bih ga uzeo kao užinu jer sprečava apsorpciju gvožđa iz drugog jela".

Spanać, blitva i ostalo zeleno povrće je takođe dobro za podizanje nivoa gvožđa, "a omraženi krompir je jedan od glavnih boraca protiv virsa, samim tim jedan od glavnih za očuvanje gvožđa".

Kada je reč o namirnicama koje ne treba kombinovati, dr Čubrilo ističe da ne bi trebalo, recimo, mleko kombinovati sa spanaćem jer ono sprečava apsorpciju gvožđa.

Doktor kaže da je uvek radije za to da se na prirodan način izleči anemija, pomoću namirnica, a da suplementima treba pribeći "jedino kada dete ili osoba ima baš jaku anemiju i treba brzo da je podignemo, a nemamo ekser i jabuku".

Mondo.rs

Možda ce vas zanimati


Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA