koliko sati treba spavati

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste nam poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Lifestyle

Spavate manje od šest sati?

Izvor mondo.rs
Izvor mondo.rs

Trebalo bi što pre da uradite nešto kako biste to promenili.

Spavanje manje od šest sati tokom noći povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti za 35 odsto, a samim tim je i veći rizik od infarkta, u odnosu na one koji spavaju između sedam i osam sati.

Manjak sna povećava i rizik od ateroskleroze, odnosno nagomilavanja lipida i holesterola unutar zidova krvnih sudova, zbog čega se arterije sužavaju i postaju krute.

Tim istraživača iz Nacionalnog centra za kardiovaskularna istraživanja u Madridu kaže da ovo otkriće dokazuje da bi se promenom navika spavanja ova bolest mogla lečiti brže i jednostavnije nego lekovima.

Za potrebe studije, tim je analizirao zdravstveno stanje skoro 4.000 bankarskih radnika u Španiji. U proseku su stari oko 46 godina i nisu imali istoriju srčanih bolesti. U trajanju od sedam dana, naučnici su pomoću specijalnog sata merili koliko volonteri spavaju.

Podelili su ih u četiri grupe: oni koji spavaju manje od šest sati, oni koji spavaju šest do sedam sati, sedam do osam sati i oni koji spavaju više od osam sati. Takođe, rađen im je 3D ultrazvuk i skeneri kako bi se ispitale srčane bolesti.

Na kraju, tim je pratio i kvalitet sna, koji je izmeren time koliko često se osoba budi tokom noći i koliko često se pomera u snu.

Učesnici studije koji su spavali manje od šest sati tokom noći imali su 27 odsto veće šanse da obole od ateroskleroze, u odnosu na one koji spavaju sedam do osam sati.

Pored toga, volonteri koji su lošije spavali imali su 34 odsto veći rizik od bolesti, u odnosu na one koji su kvalitetnije spavali.

Postoji i veza između onih koji spavaju duže od osam sati i ateroskleroze – posebno žene koje spavaju duže od osam sati tokom noći izložene su riziku od ove bolesti.

Naučnici su utvrdili i da neki od faktora, poput alkohola i kofeina u većim količinama loše utiču na kvalitet sna.

"Mnogi ljudi misle da alkohol uspavljuje, i to možda jeste trenutno tako, ali loše utiče na kvalitet sna", kaže jedan od autora studije dr Hose Ordovas. "Ako pijete alkohol, moguće je da ćete se ubrzo probuditi i da će vam biti teško da opet zaspite. A ako i zaspite opet, loše ćete spavati".

S obzirom na to da i kafa utiče na spavanje, nije pametno da je pijete baš pred spavanje – a koliko vremena pred spavanje ne bi trebalo da je pijete, zavisi od toga koliko brzo svarite ovaj napitak.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

COOL PRIČE

loader