TOR: RAGNAROK (FILMSKA RECENZIJA)

Navikli ste da je Tor "Marvelova najslabija karika"? Ovaj ultrazabavni film će vas naterati da promenite mišljenje!

Thor: Ragnarok (2017)

Režija: Taika Vaititi

Uloge: Kris Hemsvort, Mark Rafalo, Entoni Hopkins

Distributer: Taramount

Tor je, nema dileme, najslabija karika u Marvelovom lancu filmova poznatijem i kao Marvelov filmski Univerzum. Ali je zato ''Tor: Ragnarok'' ubedljivo najbolji film u toj seriji (od tri) filmova u kojim je Odinov sin glavni junak. Zlobnici će reći da to i nije bio tako težak zadatak, ali ako je filmska industrija još odavno procenila da stripovi o superherojima nisu materijal kojim bi trebalo pristupati previše ozbiljno i ciljati odraslu publiku, onda je ''Ragnarok'' ne samo priznanje da je takav koncept ispravan, već i da je to bila jedina prihvatljiva strategija u pristupu ovom legendarnom superheroju.

Marvel je, dakle, ponovo uspeo. ''Ragnarok'' je ultrazabavan i zanimljiv film kojem, iskreno rečeno, ništa ne bi falilo i da nije prepun humora i šaljivih momenata, jer je uzbudljiva priča o asgardskom Ragnarok mitu ispričana na dosta ubedljiv način, efekti su spektakularni i inspirativni (čak je i 3D dobar u ovom filmu), ali recept oproban u ''Čuvarima Galaksije'' je bio toliko uspešan da niko verovatno nije ni razmišljao o ''ozbiljnoj'' publici. Ali odrasli nisu zaboravljeni – u novom Toru uživanje je zagarantovano svim godištima.

Posle izvesnog vremena, ponovo sam u bioskopu bio sa svojom ćerkom i iako je ona imala određen otpor (da ne kažem hejt) prema mom izboru filma – devojke od 18 godina baš i nisu primarna ciljna grupa – moram da priznam da odavno nisam svoje dete čuo da se ovoliko smeje i uživa u projekciji. Nakon mnoštva Hanekea, Žodorovskih i sličnih autora koji se već gutaju u tom uzrastu, Tor je i nju vratio u bezbrižno doba, tako da njena ocena u stvari i ne treba da čudi. Mada, ne znam šta će njeni prijatelji reći kada je vide.

Svejedno, evo šta je zapravo mit o Ragnaroku: u nordijskoj mitologiji to je serija događaja (bitke, prirodne katastrofe) koji u budućnosti dovode do potpunog uništenja i potonuća Asgarda i smrti svih vrhovnih bogova, ali i uskrsnuća samog sveta i njegovog ponovnog procvata. Scenaristi trećeg ''Tora'' se ne udaljavaju previše od ove priče, pa tako Tor, ovog puta sa Lokijem kao saveznikom (hm), ali bez Odina, biva primoran ne samo da se suprotstavi sopstvenoj sestri, Heli, ne bi li sačuvao Asgard, već i da se za sosptveni život bori i protiv svojih prijatelja.

Kada dođe trenutak za odsudnu bitku za Asgard, Tor nije sam – uz njega su ne samo Loki i jedan od Osvetnika, već i pripadnica elitnih asgardskih Valkira, kao i Korg i Mik, bića koja je besmisleno prepričavati. Ono što je Grut bio u Čuvarima, to je Korg u Ragnaroku – neodoljivo šarmantno i na trenutke urnebesno kameno stvorenje. Zanimljivo, glas Korgu daje upravo Taika Vaititi, supertalentovani novozelandski reditelj i komičar, i upravo u tom segmentu je Korg i najurnebesniji. Vaititi je, inače, fantastično obavio i rediteljski deo svog posla i svakako je najzaslužniji za Torov trijumfalni povratak.

''Tor: Ragnarok'', da ponovim, najbolje funkcioniše kada je svetao, vedar i prirodan.

Emituje, međutim, i neke druge tonove, ali ti melodramatski momenti, kao i lekcije o životu i insistiranje na njuejdžovskim filozofskim crticama, ne narušavaju u preteranoj meri ritam filma. Isto tako ni poslovično tanki Kris Hemsvort ne snižava ukupnu visoku srednju ocenu za kasting u kojem dominiraju Kejt Blanšet kao Hela i Tom Hidlstoun kao Loki. Rafalo i Hopkins naravno, ali i Tesa Tompson kao Valkira.

Konačno, pa reči i o saundtreku, odnosno samo o jednom delu muzičke slike koji se zove Led Zeppelin. ''Immigrant Song'' se čuje čak dva puta tokom filma, ali u stvari ovo drugo pojavljivanje je pravi Torov grom iz vedra neba. Poslednji put kada sam čuo da je jedna pesma tako spektakularno obojila neku važnu scenu u filmu bio je onaj Lynyrd Skynyrd momenat iz ''Kingsmana''. Na sličan način i "Cepelini" najavljuju odsudnu bitku za Asgard i to je svakako još jedan od trenutaka za pamćenje iz ovog filma.

''Ragnarok'' je izazov ne samo za, eto, stroge kriterijume 'young adult' grupacije, već i za najstrože i najozbiljnije odrasle gledaoce. Normalno, to može da važi samo za one koji bez predrasuda i preteranih intelektualnih pretenzija pristupe ovoj priči i ako se sve to poklopi, onda je uživanje zagarantovano. Čak i bez Mjolnira, slavnog Torovog čekića.

Ocena:

Ja: ****

J: ****1/2