• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste nam poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da dete bude pametno - hranite ga "pametno"

Izvor mondo.rs

Još jedan razlog da ozbiljno povedete računa o načinu ishrane vašeg deteta.

  Roditelji rade razne stvari ne bi li njihova deca bila dobri đaci. Proveravaju domaće, uče zajedno sa decom, u starijim razredima angažuju i privatne profesore... Sve to je i ok, i nije ok, zavisi kako posmatrate, ali, ono što bi roditelji svakako trebalo da uzmu u obzir su rezultati novog istraživanja sprovedenog u Finskoj.

Opsežna studija trajala je tri godine, a cilj je bio da se utvrdi da li način ishrane dece utiče na njihove akademske sposobnosti. Ispostavilo se da deca u čijoj ishrani dominiraju voće, povrće i proizvodi od integralnih žitarica imaju u školi postižu bolje rezultate od dece koja se ne hrane izbalansirano.

Ono što je važno napomenuti je da su rezultati ovog istraživanja dobijeni nezavisno od socio-ekonomskog statusa, opšteg stanja organizma i tipa telesne građe malih ispitanika.

Izgleda da način ishrane utiče na razvoj našeg mozga na način koji nauka još nije u potpunosti razjasnila.

U istraživanju je učestvovalo 161 dete starosti između šest i osam godina, a zatim je tokom naredne tri godine praćen njihov uspeh u školi. Uporedo sa tim, analiziran je dnevnik ishrane koji su vodili roditelji malih ispitanika, a njihove veštine čitanja, pisanja i razumevanja teksta praćene su standardizovanim testovima.

Najbolje rezultate na ovim standardizovanim testovima pokazala su deca čija je ishrana zasnovana pretežno na povrću, voću, integralnim žitaricama, ribi i namirnicama koje sadrže nezasićene masne kiseline, i koja konzumiraju vrlo male količine šećera. Osim toga, deca koja se ovako hrane pokazivala su i najveće "skokove" u napredovanju iz razreda u razred.

"Ono što je važno napomenuti je da se ispostavilo da su ovi rezultati dobijeni nezavisno od socio-ekonomskog statusa i stepena fizičke aktivnosti deteta", navodi se u studiji.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA