Simultano obavljanje više zadataka u isto vrijeme, takozvani multitasking, može da naškodi pamćenju, tvrde američki naučnici
Problem da se čovjek sjeti nečega što je mislio da je naučio, uzrokovan je, možda, i time što su mu čula bila opterećena istovremeno s više zadataka i stimulansa.
Osobe koje nauče nešto novo dok rade više stvari odjednom kasnije su manje u stanju da se prisjete onoga što su naučile.
Ispitanici u jednom istraživanju naučeni su da predvide kakvo će biti vrijeme na osnovu određenog niza jednostavnih uputstava, a povrh toga su dobili i drugi zadatak - da slušaju seriju muzičkih tonova.
Testovima je utvrđeno da "multitasking" nije nanio štetu pamćenju u samom procesu učenja ali je učesnicima istraživanja otežao da se kasnije prisjete onoga što su naučili.
Istraživači vjeruju da, ako u toku procesa učenja oko vas postoje pojave koje vam odvraćaju pažnju, ta odvraćanja se toliko isprepliću sa naučenim da vam je na kraju potreban isti intenzitet odvraćanja da biste određenu uspomenu "izvukli" iz svog pamćenja.
Ako, na primjer, slušate radio dok spremate ispit, na kraju će vam biti potrebna muzika da se sjetite onoga što ste naučili.
Možda čitaonice u bibliotekama, na kraju, i jesu najbolje mjesto za učenje - konstatuju autori studije objavljene u američkom časopisu "Popular Psihology".
(FoNet)