Niz diskreditirajućih poteza Ministarstva prosvjete, kulture, nauke i sporta ima direktne posljedice na kvalitet obrazovanja u Crnoj Gori i pravo djece na nesmetano školovanje bez političkih uticaja i tenzija, saopštio je odbornik DPS-a u SO Glavnog grada Stefan Ćulafić
“Umjesto da resurse i planirani budžet iskoristi za izgradnju neophodnih i ranije započetih vrtića i škola u Podgorici, resorna ministarka Bratić je u dosadašnjem mandatu, svoj ideološki i vjerski potencijal usmjerila ka nezakonitoj smjeni preko 500 direktora, pomoćnika direktora osnovnih i srednjih škola i vrtića”, naveo je Ćulafić.
Napominje i da je Glavni grad u saradnji sa prethodnom vladom realizovao značajne projekte.
“Za razliku od neefikasnog postupanja aktuelne Vlade, koja je zaustavila strateški razvoj i napredak cjelokupnog društva, u 2019. i 2020. godini, Glavni grad Podgorica je kroz svoje projekte u partnerstvu sa prethodnom Vladom Crne Gore realizovao značajne projekte. Među njima su vaspitno-obrazovne institucije, kao što su Srednja mješovita škola u Golubovcima, rekonstrukcija Gimnazije “Slobodan Škerović”, zatim vrtiće na Starom aerodromu i Zagoriču. Takođe, započeta je izgradnja vrtića u Bloku VI, gde je zemljište – u vrijednosti trećine ukupne investicije u iznosu od 660.000 eura – ustupio Glavni grad Podgorica, a potom i novi objekat u Staroj Varoši, ustupivši joj svoje prostorije”, pojasnio je Ćulafić.
Evidentno je da od formiranja nove Vlade, poručuje funkcioner DPS, resor prosvjete “nije djelovalo u javnom interesu i interesu djece i mladih”, čemu u prilog govori i nedavni Izvještaj Evropske komisije.
“Izostanak odgovornosti, nepoštovanje nadležnosti i izmještanje javnog interesa na partijski od strane rukovodilaca iz ministarstva, ogleda se u činjenici da su zaustavljeni projekti proširenja školskih kapaciteta i vrtića u naseljima Tološi, Zlatica, City kvart i Tuški put”, dodao je on.
MINISTARSTVO DA ODGOVORI NA PITANJA
Ispred Partije, pozvao je nadležno ministarstvo da građanima odgovori na pitanje -“koji su to poslovi važniji”, od nastavka neophodne izgradnje škola i vrtića u Podgorici.
“Jer treba imati na umu da razvoj ličnosti učenika naročito dobija na značaju u socijalno, politički i ekonomski turbulentnim vremenima, koje aktuelna vlast permanentno kreira. Ovakve društveno-ekonomske okolnosti, po pravilu, dovode do velikih promjena u sistemu vrijednosti u društvu. Ne bi bilo dobro da nove generacije uče, da na uštrb njihovih neizgrađenih škola, vrtića i bezbjednih saobraćajnica koje mjesecima razrovane čekaju na konačnu realizaciju, samozvani stručnjaci Vlade suficit u budžetu proglase pozitivnim reformskim pomakom”, ocijenio je Ćulafić.
Napominje da sasvim sigurno da bi to u razvijenim ekonomijama drugih država “bilo označeno kao prilično neprimjerena dječija igra” - zaključuje Ćulafić u saopštenju.