Dosta vam je toga da vas drugi ne primjecuju zbog stidljivosti

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste nam poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Lifestyle

Dosta vam je toga da vas drugi ne primjećuju zbog stidljivosti?

Autor mondo.me Izvor mondo.rs
Autor mondo.me Izvor mondo.rs

Onda je krajnje vreme da prevaziđete stidljivost, a ovi saveti će vam u tome pomoći!

Izvor: Guliver/Getty Images/gorodenkoff

Stidljivost se danas možda nepravedno smatra lošim, a povučeni ljudi ne mogu da dođu do izražaja od onih glasnijih i upadljivijih, kojih je sve više. Ako vam se smučilo da vas drugi gotovo ne primećuju zbog vaše stidljivosti, evo kako da napokon promenite takvo svoje ponašanje.

Postavite jasne ciljeve

Pre nego što pokušate da napravite bilo kakvu promenu u svom ponašaju, prvo utvrdite šta vam tačno smeta i šta biste želeli da promenite ili postignete.

Vizuelizujte samouverenost

Ne možete uvek da se pripremite za neki susret ilidruštveno okupljanje, ali kada znate da ćete negde biti u društvu, pomoći će da pre toga vizuelizujete sebe kao osobu punu samopouzdanja. Tako ćete se bolje pripremiti i mentalno ojačati sebe, i vremenom ćete zaista imati sve više samopouzdanja.

Dakle, lezite, zažmurite i "vodite" sebe kroz situaciju u kojoj ćete se verovatno naći, odnosno napravite "scenario" pre nego što odete na neko druženje. Važno je da sada sebe zamislite kao nasmejanu osobu punu samopouzdanja.

Meditirajte

Kao i vežbanje, meditacija ima najbolje efekte kada se konstantno radi, ali čak i kratke meditacije mogu da vam pomognu. Meditacija može da bude i deo vizuelizacije, a možete i prosto da pustite svoj um da luta kako biste se opustili pre nekog okupljanja.

Redovne meditacije snižavaju stres, a društvena okupljanja upravo to predstavljaju stidljivim ljudima.

Budite fizički aktivniji

Fizička aktivnost će vam "pokrenuti krv", a lagane vežbe ili džogiranje uz koje ćete slušati i omiljenu muziku će vas stimulisati i mentalno. Birajte muziku koja će vas "podići", koja ima pozitivnu i ohrabrujuću poruku, tako ćete se osećati bolje i pozitivnije.

Razgovori za zagrevanje

Pre nekog važnog sastanka ili okupljanja, možete mentalno da se pripremite malim interakcijama koje neće predstavljati preveliki pritisak za vas. Na primer, razmenite koju reč sa prodavcem, konobarom, ili možda prijateljem koji deluje pozitivno na vas.

Ovi mali razgovori će vam pomoći da se "odledite" i budete spremniji za ono što vas čeka.

Budite prisutni u trenutku

Uzrok stidljivosti je često zapravo samo iluzija koja je zarobljena u vašem umu. Zbog toga koncentrisanje na trenutak, na sadašnjost, može da pomogne da imate više samopouzdanja.

Da biste bili prisutni u trenutku, obratite pažnju na detalje u prostoriji i tako izbegnite misli koje vas "ometaju".

Fokusirajte se na druge, ne na sebe

Obratite više pažnje na ljude sa kojima komunicirate, a pokušajte da ne razmišljate o tome kako izgledate i slično. Neka fokus bude na tome šta oni govore, a vi se trudite da budete dobar i aktivan slušalac. Kada ljudi primete da h pažljivo slušate, uzvratiće istom merom, pa će razgovori postajati sve interesantniji i interakivniji.

Zapamtite – i oni su možda stidljivi

Zbog tolikog razmišljanja o sopstvenoj stidljivosti i ne pomislite da možda i osoba sa kojom razgovarate ima isti problem kao vi. Sve su šanse da vi niste jedini na nekom okupljanju kojeg muče stidljivost i socijalna anksioznost, zato verujte u sebe, radite na samopouzdanja i videćete kako će se stvari ubrzo promeniti!

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

COOL PRIČE

loader