Ovo treba da znate o vitaminskim suplementima!

Autor:

Srijeda je u rubrici MONDO fitness rezervisana za savjete o suplementima koji pomažu sportistima i rekreativcima u ostvarenju boljih rezultata. Kao i prethodnih nedjelja kroz novu temu vodi nas Proteini.si Savjetnik Milutin Jovanić.

Ovo treba da znate o vitaminskim suplementima! Foto: PROMO/Proteini.si

Današnja tema nudi informacije koji dodaci su najkorisniji kada želimo da našem tijelu damo jednu sveobuhvatnu podršku zdravlju, te je sigurno zanimljiva kako onima koji se bave sportom ili rekreacijom, ali i onima koji žele samo da obezbijede sebi dovoljne količine vitamina i minerala tokom dana.

Vitamini i minerali su supstance neophodne za ispravno odvijanje svih procesa u organizmu kao i za očuvanje zdravlja. Pošto se oni ne mogu proizvesti ni sintetisati u organizmu, raznovrsnom prehranom se obezbeđuje unos svih neophodnih vitamina i minerala za normalan rast i razvoj organizma.

Casein - protein koji hrani mišiće dok spavate!

Vitamine razlikujemo po rastvorljivosti – hidrosolubne, rastvorljive u vodi i liposplolubne, rastvorljive u mastima, dok se minerali dijele na makrominerale kao što su kalcijum, magnezijum, fosfor, natrijum, kalijum, gvožđe i slične i oligoelemente od kojih su najvažniji hrom, kobalt, mangan, selen, fluor...

 Vitamini i minerali imaju jako širok spektar učinkovitosti na metaboličke procese u organizmu od spektra A, B, C, D i E vitamina koji povoljno utiču na imuni sistem, na prevenciju raznih bolesti (kako prehlada i sezonskih infekcija tako i mnogo ozbiljnijih bolesti tipa raka i multipleskleroze) tako i na zdravlje kože, optimalnog vida, izbacivanja toksina, oporavka mišićnog tkiva...

Minerali tipa magnezijuma, kalijuma, cinka, selena, gvožđa i drugih povoljno utiču na rast koštano vezivnog tkiva, optimizaciju hormonskog balansa, mišićne kontrakcije, sprovođenje elektriciteta među nervnim ćelijama, regulacije krvnog pritiska, zatim snadbijevanje ćelija kiseonikom, pojačanih fizičkih i neuroloških performansi, važni su kao anti oksidanti i slično.

Aminokiseline čuvaju mišiće od propadanja (FOTO)

Naravno kod ljudi koji ne unose hranu bogatu vitaminima i mineralima, zatim oni koji su izloženi fizičkim naporima, unos često nije dovoljan, što čini da ih je dodatno potrebno uzimati kroz dodatke prehrani.

Najčešći oblik dodataka su multi vitamin-mineral daily formule, koje kombinuju komplekse vitamina i minerala u određenim dozama da bi pogodile što širi spektar njihovog dejstva. U zavisnosti od potreba korisnika mogu se naći i posebne formule kao vitamin C, vitamin B, vitamin E, Ferrum, Cink, Magnezijum, Kalcijum kao i kombinacije – ZMA, MZB, K2D3, C+Z i ostalo.

Evo zašto mišićima trebaju “pumpači” (FOTO)

Naša preporuka za danas je da ako ste izloženi dodatnim naporima kroz neki vid rekreacije, ne zaboravite vašu dnevnu dozu dodataka – dobra Multivitamin/mineral formula koja će svakako držati vaš imuni sistem na viskom nivou, koju možete konzumirati ujutro i tokom dana, te dodati pred spavanje ZMA (Zink, magnezijum, B6) koji će doprinijeti da se bolje i brže oporavite tokom noći za sledeći dan.

Između brojnih pitanja izabrali smo ono Ivana iz Podgorice:
Veliki pozdrav, imam 18 godina, da li bih smio uzimati tribulus da mi pojača snagu i mišićnu masu? Hvala unaprijed na odgovoru.

Poštovani Ivane,
Tribulus je prirodni stimulator testosterona koji ima smisla uzimati kada pređete 30 god ili kad imate iz nekog razloga snižen testosteron zbog umora, stresa ili konzumacije nekih medikamenata.

Pošto ste vi u godinama kada su hormoni na optimalnom nivou, realno i nemate potrebe za njima, neće sigurno škoditi, ali vjerujemo da je za vas mnogo bolja opcija da uzmete dobru kombinaciju gradivnih dodataka – standardno efiksna kombinacija - whey protein, ugljeni hidrati i kreatin, koji će odlično odraditi posao na povećanju snage i mišićne mase, naravno uz redovan trening i kvalitetnu čvrstu prehranu.

Za sva dodatna pitanja smo Vam na raspolaganju na naš mail mne@proteini.si, ili lično u našem šopu ispod Zapadne tribine Gradskog stadiona u Podgorici. 

Nemate volje za trening? Evo šta vam je potrebno

Sve vijesti