DORUČAK U PEKARI JE NAJGORA STVAR KOJU MOŽETE DA URADITE: 6 stvari koje se dogode u telu kada doručkujemo pecivo | Mondo.Me Prod

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste nam poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdrava ishrana

DORUČAK U PEKARI JE NAJGORA STVAR KOJU MOŽETE DA URADITE: 6 stvari koje se dogode u telu kada doručkujemo pecivo

Autor Ana Božović Izvor mondo.rs
Autor Ana Božović Izvor mondo.rs

Burek, pita ili kroasan za doručak? Velika greška!

Izvor: Guliver/Getty images plus/iStock/DeanDrobot

Doručak je najvažniji obrok dana, a posebno bi trebalo da pazite šta ćete uneti tokom njega ako pokušavate da smršate.

Često nas, međutim, nedostatak vremena sprečava da pažljivo isplaniramo i pripremimo doručak, zbog čega svraćamo u najbližu pekaru i biramo toplo pecivo, često masno i puno nezdravih dodataka.

Pročitajte šta nutricionisti nikada ne jedu za doručak i saznajte šta će se sve desiti u organizmu ako prvi obrok dana bude pecivo!

1. Usporićete metabolizam

Studija sprovedena na Harvardu 2018. pokazala je da ljudi koji doručkuju zdravo, preko dana potroše više kalorija od onih koji su doručkovali ugljene hidrate. U proseku su trošili oko 209 kalorija više tokom jednog dana, što je otprilike "iznos" dva parčeta hleba - koja nisu pojeli!

Dakle, doručak bez ugljenih hidrata ubrzaće vam metabolizam, i ako baš želite da ih jedete tokom dana, brže ćete ih potrošiti ako ih unesete kasnije.

zu zu sa susamom Izvor: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

2. Brže ćete ogladneti "u glavi"

Ista studija je pokazala da su nivoi hormona grelina i leptina bili značajno niži kod onih koji su doručkovali hranu punu proteina. Ovi hormoni podstiču osećaj gladi i želju za hranom.

3. Brže ćete ogladneti i u stomaku

Studija sa Univerziteta Tulejn 2016. je utvrdila da su ljudi koji doručkuju hranu punu proteina imali viši nivo hormona peptid YY, što znači da su zaista duže bili siti.

4. Umanjićete kondiciju

Sportisti koji jedu manje ugljenih hidrata za doručak su izdržljiviji, mišići im uspešnije pohranjuju zalihe energije i brže sagorevaju masti, pokazala je studija objavljena u "Žurnalu ljudske kinetike" 2017. godine.

5. Dobićete "šlauf"

Više studija je dovelo u vezu unošenje ugljenih hidrata i nastanak adipoznog tkiva koje se gomila oko struka. Smanjivanje količine unetih ugljenih hidrata umanjilo je nastanak ovih opasnih "zaliha" masti.

zena zakopcava farmerke Izvor: Guliver/Getty Images/InspirationGP

6. Imaćete manje energije

Precizno, imaćete je više, zbog većeg unosa kalorija, ali vam neće biti na raspolaganju za dnevne aktivnosti. Pretvoriće se u zalihe masti, a vi ćete biti bez energije, tromi i pospani.

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

COOL PRIČE