• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste nam poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Knjige NIŠTA ne može da zameni: Deca bolje razumeju pročitano "sa papira"

Autori mondo.me Autori Zora Ćirković

Najbolji način učenja i dalje je "iz knjige". Istraživanje pokazalo da deca bolje razumeju pročitano kad čitaju tekst sa papira nego sa ekrana.

 Knjige NIŠTA ne može da zameni: Deca bolje razumeju pročitano "sa papira" Izvor: Guliver/Getty images, shironosov

Deci čitanje bolje ide ako je tekst koji treba da pročitaju odštampan, nego ako čitaju sa ekrana bilo koje vrste, pokazala je nedavno sprovedena studija.

U Norveškoj je sprovedeno istraživanje u kojem je učestovovalo više od 1.100 desetogodišnjaka, koji su rešavali dva identična testa razumevanja pročitanog teksta, od kojih je jedan bio "na ekranu", a drugi na dobrom, starom papiru.

Analiza dobijenih odgovora pokazala je da gotovo trećina đaka (30 odsto njih) ima bolje rezultate kad rešava test na papiru. Kod polovine dece (53 odsto) nije bilo razlike u rezultatima, a ispostavilo se da je prebacivanje na "ekran" najteže za devojčice koje su inače jako dobri đaci.

Naučnici koji su radili ovo istraživanje smatraju da bi uključivanje digitalnih rešenja u nastavu trebalo da bude pažljivo i postepeno sprovedeno.

U modernim učionicama, naročito tokom ove pandemije korona virusa, onlajn resursi bili su dragoceni i za đake i za profesore.

U studiji objavljenoj u stručnom časopisu International Journal of Educational Research, ističe se da se ove razlike u razumevanju pročitanog i rezultatima testova pojavljuju u grupi populacije koja je odrasla okružena digitalnim uređajima, jer je generacija kojoj pripadaju mali ispitanici "ekranima" bila okružena praktično od rođenja, što znači da im ova vrsta tehnologije nije ni strana ni neprirodna.

"Ovi rezultati primećeni su uprkos činjenici da deca u Norveškoj imaju i pristup i iskustvo u korišćenju interneta i digitalnih uređaja", navodi se u studiji naučnika sa Univerziteta u Stavangeru, u Norveškoj. Moguće je, kažu istraživači, da se razlika u razumevanju pročitanog javlja zbog loših navika u čitanju sa ekrana, ili zbog toga što su deca morala da skroluju.

"Rezultati pokazuju da bi implementacija digitalnih tehnologija u proces obrazovanja u osnovnim školama trebalo da bude vrlo pažljivo sprovedena", poručuju naučnici.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA