Funkcije predsjednika i potpredsjednika skupštine opštine nespojive su sa funkcijom poslanika, jer je navedeno ograničenje propisano članom 14 stav 3 Zakona o sprečavanju korupcije.
“Imajući u vidu zabrane i ograničenja propisana odredbom člana 14 Zakona o sprečavanju korupcije (“Sl. list Crne Gore”, br. 54/24 od 11.06.2024) Agencija obavještava javnost da je predmetni zakon na snazi od 12. juna 2024. godine i da se isti ne može retroaktivno primjenjivati, imajući u vidu ustavnu odredbu člana 147 o zabrani povratnog dejstva zakona. Zakon se može odnositi samo na situcije nastale nakon što je stupio na snagu, dok se za prethodni period primjenjuju odredbe zakona koji je tada bio na pravnoj snazi. S tim u vezi, ističemo sljedeće: Funkcije predsjednika i potpredsjednika opštine nespojive su sa funkcijom poslanika jer je članom 14 stav 3 Zakona o sprečavanju korupcije propisano ograničenje da javni funkcioner koji obavlja poslove u državnoj upravi i organima lokalne uprave i lokalne samouprave ne može obavljati funkciju poslanika”, naveli su iz Agencije za sprečavanje korupcije u saopštenju za medije.
“Funkcije predsjednika i potpredsjednika skupštine opštine nespojive su sa funkcijom poslanika, jer je navedeno ograničenje propisano članom 14 stav 3 Zakona o sprečavanju korupcije, imajući u vidu da predsjednik i potpredsjednik skupštine opštine shodno odredbama Zakona o lokalnoj samoupravi, vrše poslove u organu lokalne uprave, odnosno samouprave”, kazali su iz ASK.
Konačno, iz ASK pojašnjavaju da funkcija odbornika u skupštini opštine nije nespojiva sa funkcijom poslanika jer navedeno ograničenje nije propisano članom 14 stav 3 Zakona o sprečavanju korupcije, imajući u vidu da je odbornik član skupštine opštine kao predstavničkog organa građana, i shodno odredbama Zakona o lokalnoj samoupravi ne vrši poslove u lokalnim organima, već obavlja funkciju kao izabrani predstavnik građana koji učestvuje u odlučivanju.
“Skupštinu čine odbornici koje biraju građani na osnovu slobodnog, opšteg, jednakog i neposrednog biračkog prava, u skladu sa zakonom kojim se uređuje izbor odbornika i poslanika. U prilog navedenom govore i odredbe da lokalni službenik, odnosno namještenik, vrši poslove politički neutralno i nepristrasno, u skladu sa javnim interesom, i dužan je da se uzdržava od javnog ispoljavanja svojih političkih uvjerenja, kao i da se odbornik ne može pozvati na odgovornost za iznešeno mišljenje, način glasanja ili izgovorenu riječ u vršenju odborničke funkcije”, poručuju iz ASK-a.