Zbog previše vežbanja možete i da se ugojite

Autor:

Preterano vežbanje izlaže telo prevelikom stresu, a to vam nikako neće pomoći da skinete višak kilograma.

Kada pokušavate da sebe dovedete u formu, neretko ste u iskušenju da vežbate "kao blesavi", jer ti kilogrami neće sami da se skinu. Međutim, previše vežbanja može da bude i razlog zašto ne možete da smršate.

Zbunjeni ste? Evo objašnjenja.

Svako od nas ima trbušne mišiće, samo što su mnogima skriveni ispod sloja masti na stomaku. Da bi ti mišići postali vidljivi, morate da se koncentrišete na to da smanjite procenat masti u telu.

Možete da trenirate i zatežete mišiće ispod masti, ali će pravi rezultati biti vidljivi tek kada skinete masti koje prekrivaju mišiće.

Ono što treba da znate je da veći procenat masti oko struka i na stomaku imamo kada smo dugo izloženi velikom stresu. Postoje različiti oblici stresa, a jedan od njih je i fizički stres, koji vaše telo oseća kada svakodnevno naporno trenirate.

Ukoliko na stomaku imate disproporcionalnu količinu sala u odnosu na ostatak tela, onda bi trebalo da smanjite izloženost stresu i da se naspavate.

I ako već vežbate redovno, možda bi trebalo malo da usporite i date telu šansu da se oporavi.

"Nije retkost da ljudi previše treniraju, a nedostatak odmora između treninga povećava šanse za povredu", kaže lični trener Hari Tomas.

Ali, povrede nisu jedina posledica preteranih treninga - jedna od posledica je i taloženje masti, a sve zbog proizvodnje kortizola, hormona stresa.

Lorens Fauntejn je specijalizovan u oblasti transformisanja tela rebalansom stresa.

"Kortizol utiče na različite hormonske efekte", kaže on. "Prvo, utiče na tiroidnu žledu, što znači da je veoma teško skinuti salo kada je visok nivo kortizola. Tačnije, tada se više troše mišići".

Lorens ističe da previše kortizola može preterano da stimuliše mozak tokom spavanja i da tako poveća nivo grelina, hormona gladi, i da tako gotovo onemogući kontrolu apetita. Zbog toga ćete biti i skloniji da unosite šećer i masnu hranu.

"A kada je grelin visok, leptin se smanjuje, tako da čak i kada jedete, ubrzo ćete ponovo biti gladni".

I nauka potvrđuje ove Lorensove reči.

Studija objavljena prošle godine pokazala je da visok nivo kortizola ima "značajnu vezu sa obimom struka i indeksom telesne mase". Ukratko, naučnici su iz ove studije utvrdili da postoje dokazi da je hronični stres povezan sa gojaznošću.

Iako je telo veoma pametna "mašina", ono ne može da razlikuje vrste stresa, tako da telo preterano vežbanje doživljava kao bežanje od neke opasnosti. Rezultat toga je da telo skladišti masti jer nije sigurno da li će uslediti period bez hrane.

Sve to znači da uprkos vašem trudu, svakodnevno naporno vežbanje može da vam nanese više štete nego koristi, ako telu ne date vremena da se odmori između treninga.

To, naravno, ne znači da treba da prestanete da trenirate, već da se držite nekog balansa – neka neki trening bude lagan, ne morate da vežbate baš svaki dan, spavajte dovoljno, dobro i zdravo jedite jer je telu potrebna energija da izdrži sve treninge.

Tagovi:
Sve vijesti