Region

OVO JE PROFESORKA KOJU SU ĐACI UMALO UBILI U ŠKOLI KOD BG-A! Opisala detalje, rekao je: "Ne da kašlje - da se UGUŠI!"

Autor Jana Desovski

Prošlog četvrtka nastavnica ruskog jezika Borka Milošević doživjela je neprijatnost.

Izvor: RTS/Screenshot

U Osnovnoj školi "Branko Radičević" u Boljevcima pokrenut je disciplinski postupak protiv učenika sedmog razreda, jer su krajem prošle nedelje ugrozili život nastavnice. Nastavnica Borka Milošević rekla je za RTS da ne zna šta je motiv takvog ponašanja učenika i ispričala šta joj je bilo najteže. 

Znajući da je lošeg zdravstvenog stanja, da je između ostalog astmatičar, dvojica učenika isprskala su cijelu učionicu i njen radni sto parfemom zbog čega je, kako su nam rekli, ona dobila težak napad. Intervenisala je i hitna pomoć - na svu sreću, na vrijeme. Nastavnica se vratila na posao. Nastavnica Borka Milošević rekla je za RTS da je sada dobro i da koristi pumpicu češće nego ranije. Ispričala je da joj je bilo teško i da nije mogla da dođe do vazduha.

"Učenici i kolege kažu da sam čak i boju menjala. Bio je jak napad, u jednom momentu htjela sam da se predam, da se ne borim za vazduh jer sam bila umorna. Bilo je za neopisati, nikada takav napad nisam imala, astmatičar sam deset godina“, rekla je Miloševićeva. "Roditelji od dečaka koji je donio taj parfem u školu, su mi donijeli pumpicu jer sam zaboravila da imam svoju u dzepu i pet puta sam je koristila, dok nije došla Hitna pomoć, prikačili su me na kiseonik i dali mi lijek, tada mi je bilo mnogo bolje", ispričala je Miloševićeva. Miloševićeva kaže da nikakvih problema ranije nije imala sa tim učenicima, niti zna motiv.

"Učenik koji je doneo parfem, svjestan je mog stanja, svaki put trči da mi donese udzbenik iz zbornice, odnese mi torbu u zbornicu i pita – nastavnice, kako ste danas", napomenula je Miloševićeva. Dodaje da ne zna šta je tog trenutka bio njihov motiv, ali da je od drugog učenika "bilo za očekivati“.

Šta je nastavnici bilo najstrašnije u incidentu

Dječak koji je donio parfem, pohvalio se time, a drugi učenik, koji je učestvovao u tom incidentu je rekao da ga isprska po učionici da vide da li će nastavnica Borka da se uguši. Najstrašnije joj je bilo, kako su joj ispričale kolege i djeca, da je drugi učenik, kada je video da joj je loše rekao: Neka ne kašlje, neka se uguši. "Ne znam čime sam zaslužila, šta je njegov motiv“, upitala se nastavnica.

Bezbednost nastavnika u školama je nikakva, napominje nastavnica i dodaje da kolege ne prijavljuju nasilje. Nema odgovor na to koji je razlog – da li strah za radno mesto, odmazda, ali ljudi uglavnom ćute. "Sve što smo čuli o napadu na nastavnike je bilo zahvaljujući tome što su djeca snimila to i poslala na društvenu mrežu i onda je bila reakcija javnosti“, istakla je Miloševićeva.

"Dosta mojih kolega preživljavaju različitu vrstu nasilja u školi, ali ne prijavljuju. Ja se više ničega ne bojim, na sistem sam bijesna jer nema sankcija prema maloljetnicima, ali i na sistem obrazovanja sam bijesna jer mogu da rade sa nama šta hoće", zaključila je Miloševićeva.

Kakav je postupak

Petar Mušterić, direktor OŠ "Branko Radičević” u Boljevcima je rekao da mu je žao zbog neprijatnosti koju je doživela koleginica jer joj je život praktično visio o koncu. "Po saznanju za slučaj, telefonom sam obavešten, obavijestili smo razrednog starešinu da preduzme određene mjere u skladu sa protokolom postupanja u ovom slučajevima, da se prvo sanira Borkina situacija, da se prikupe izjave prisutnih učenika. Odeljenje je napisalo izjave, zakazao sam Tim za zaštitu od nasilja, koji je odredio nivo nasilja, reč je o trećem nivou – ugrožavanje bezbednosti drugih opasnih po život i teža povreda disciplina učenika“, objasnio je direktor.

Postupak je sledeći: Tim mora da izradi plan koji će preduzeti prema učenicikma, najpre ide rasprava gde se pozivaju roditelji, zatim se mesec dana vrši pojačan vaspitni rad prema učenicima i donosi se odluka. "Taj pojačani vaspitni rad se prati svakodnevno, dijete je uljkučeno u društveno-koristan rad. Na ovom nivou nasilja, sankcija je ukor nastavničkog vijeća, ocjena 2 ili 1. Najpre ocjena 2, ako nije ranije kažnjavan", zaključio je Mušterić.