“Zabrinjavajuće je da je skoro polovina učeničke populacije nedovoljno funkcionalno pismena. Oni upisuju fakultete i završavaju ih, a kada se zaposle ne razumiju ono što rade. Čitaju, ali ne znaju što su pročitali”, rekao je Backović.
U crnogorskim osnovnim školama neophodno je promijeniti nastavne planove i programe i početi s primjenom projekta cjelodnevnog boravka učenika kako bi obrazovanje bilo kvalitetnije, saopštio je akademik Crnogorske akademije nauka i umjetnosti (CANU), Slobodan Backović.
Backović, koji rukovodi Odborom za obrazovanje CANU-a, smatra da se reformom nije uradilo ništa dobro, prenosi Pobjeda.
On je na predavanju o promjenama u douniverzitetskom obrazovanju, koje je održano u CANU, kazao da djeca u crnogorskim osnovnim, ali i srednjim školama nemaju funkcionalno znanje, odnosno da ne umiju da primijene ono što nauče.
“Zabrinjavajuće je da je skoro polovina učeničke populacije nedovoljno funkcionalno pismena. Oni upisuju fakultete i završavaju ih, a kada se zaposle ne razumiju ono što rade. Čitaju, ali ne znaju što su pročitali”, rekao je Backović.
On je naveo da je promjenom nastavnog plana i predmetnih programa za osnovnu školu sedmični broj časova i predmetnih programa smanjen deset odsto, s tim da je količina gradiva po jednom času ostala ista.
“Na taj način nije postignuto rasterećenje učenika. Smanjen je broj časova iz svih predmeta, osim iz fizike, hemije, fizičkog, a kao obavezni ukinuti su građansko vaspitanje i nadgledano učenje izvarednih predmeta”, kazao je Backović.
On je dodao da takvom reformom učenici u Crnoj Gori u toku devetogodišnjeg školovanja nastavu pohađaju jednu godinu manje od učenika u zemljama OECD-a.
“Osim toga, naši 15-godišnjaci zaostaju dvije godine učenja u odnosu na prosjek OECD-a”, saopštio je Backović.