• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste nam poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DOKTOR OTKRIO ZAŠTO NE MOŽETE DA SMRŠATE - NEMA VEZE SA HRANOM: Postoje 4 ključna problema koja vas BLOKIRAJU

Izgladnjujete se, vežbate kao "manijak" i ništa ne pomaže? Doktor je objasnio zašto ne možete da smršate.

 Izvor: YouTube/Screenshot/Miss Ris

Da li se i vama čini da šta god da uradite, koliko god da se izgladnjujete, odričete hrane i naporno vežbate, kilogrami nikako da odu?

Dijetolozi i nutricionisti su objasnili zašto, odnosno kada su oba ova pristupa pogrešna. Ako je telo često pod stresom, svi pokušaji da smršate padaju u vodu. Postoje četiri ključna neprijatelja mršavljenja, a doktor nutricionista iz Klinike Mejo Džozef Gonzales naveo je šta je to što "koči" uspeh u borbi sa suvišnim kilogramima.

Činjenica je da se kada smo pod stresom oslobađa hormon kortizol koji proizvode nadbubrežne žlezde. Telo se od stresnih situacija štiti tako što povećava otkucaje srca i podiže krvni pritisak. Kortizol deluje na insulin, koji takođe počinje da se pojačano luči. A sve to dovodi do poremećaja metaboličkih procesa u telu. Da biste smanjili nivo kortizola, morate uspostaviti dnevnu riutinu, da se odrekenete kofeina, da ishranu pojačate povrćem i voćem, kao i hranom bogatom vitaminom C.

Možda ce vas zanimati

Sledeći neprijatelj gubitka težine je nedostatak sna, što potvrđuju naučnici sa Oksfordske akademije. Za efikasno mršavljenje važan je hormon melatonin koji se proizvodi tokom sna. On je odgovoran za opuštanje i takođe pomaže u sagorevanju masti i izgradnji mišića.

Takođe grešimo i kada preterujemo sa fizičkom aktivnošću. To dovodi do stresa - i emocionalnog i fizičkog. Odaberite dane u kojima nećete raditi nikakve vežbe i dajte svom telu vremena da se oporavi. Takođe, nemojte se fokusirati samo na jednu vrstu vežbe. To usporava proces gubitka težine, jer se telo navikava na određeno opterećenje i vremenom sagoreva manje kalorija.

Ipak najvažniju ulogu u procesu gubitka težine igranu hormoni. Rad endokrinog sistema regulišu mnogi procesi: loša ekologija, bolesti gastrointestinalnog trakta, stalni emocionalni stres i nezdrava ishrana. Često su hormonalni poremećaji praćeni depresivnim raspoloženjem, usporavanjem metabolizma i apatijom, a žene češće pate od ovih tegoba. Zapravo, nedostatak testosterona u ženskom telu usporava proces sagorevanja masti. A višak estrogena često je uzrok viška kilograma.

Da biste hormone vratili "u normalu", potrebno je da obavite najvažnije analize i potražite pomoć lekara, kao i da prilagodite ishranu tako što ćete uvesti više niskokaloričnih namirnica bogatigh vlaknima, kao što su kupus, rukola, rotkvice, spanać...

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA