• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste nam poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

REVOLUCIONARNO otkriće - naučnici će ZAUSTAVITI starenje!

Autori mondo.me Autori Bojana Zimonjić Jelisavac

Nauka je došla do spektakularnog otkrića!

REVOLUCIONARNO otkriće - naučnici će ZAUSTAVITI starenje! Izvor: Guliver/Getty images plus/iStock/Master1305

Naučnici na Univerzitetu San Dijego saopštili su da su na korak od usporavanja starenja!

Starenje ne možemo u potpunosti zaustaviti, to znamo od pamtivijeka, ali je novo, revolucionarno otkriće znak da ga možda možemo usporiti, i to veoma značajno!

Tim naučnika analizirao je ćelije kvasca, odabrane jer se njima lako može manipulisati, kako bi utvrdio da li različite ćelije stare istim tempom, i iz istih razloga.

Pronašli su nešto neočekivano - čak i ćelije istog genetskog materijala, odgajane u identičnim uslovima, "dramatično različito" su pokazivale znake starenja, navodi žurnal "Science".

Oko polovine ćelija starilo je zbog postepenog urušavanja nukleolusa, jednog od djelova ćelijskog jezgra. Međutim, druga polovina starila je zbog disfunkcije mitohondrija, koje ćeliji proizvode energiju.

Ćelije se veoma rano "odlučuju" za jedan od dva puta, slikovito objašnjavaju naučnici, i stare na jedan od ta dva načina dok ne umru.

"Identifikovali smo molekularni proces ćelijskog starenja, kako bismo utvrdili kako ćelija 'odlučuje' na koji od ova dva načina će stariti. Otkrili smo i molekularno kolo nalik električnom, koje kontroliše starenje," rekao je autor studije i profesor molekularne biologije dr Nan Hao.

Njegov tim uspio je da manipuliše i optimizuje ovaj proces u ćelijama kvasca, reprogramirajući to molekularno kolo i modifikujući ćelijski DNK.

"Uspjeli smo da napravimo novi, treći put starenja koji je dramatično sporiji. Nikada do sada nije postojao, ali smo uspjeli da ga kreiramo i regulišemo kako će se odvijati," saopštio je tim.

"To nam otvara mogućnost da 'dizajniramo' genetsku ili hemijsku terapiju koja će uticati na starenje ljudskih ćelija, uz krajnji cilj odlaganja starenja i produžavanja životnog vijeka," navodi tim.

Sledeći korak je testiranje ovog modela na kompleksnijim ćelijama, organizmima i potom, ljudskim bićima.

"Znamo malo o starenju, fundamentalnom biološkom procesu, ali ova otkrića koja su prvenstveno namijenjena unapređenju zdravlja biće veliki korak za naše društvo," zaključuje tim.

Možda ce vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA