• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste nam poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KAKO DA ŠEĆER NE "SKAČE" AKO IDETE NA SLAVU: Doktorka dala 5 najvažnijih saveta za ishranu bez odricanja tokom praznika!

Šećer u krvi i hrana na slavi nisu baš "idealan" par, ali uz ove savete doktorke ćete uspeti da držite glukozu u krvotoku pod kontrolom!

 Izvor: Shutterstock/zoff

Od jeseni pa sve do Božića, ljudi koji imaju povišen šećer u krvi moraju da paze zbog svih tih đakonija na slavama, proslavama, rođendanima... Predjela, pečenja i torte, kao i drugi specijaliteti, nisu hrana koju nutricionisti preporučuju ali nekad im je zaista teško odoleti.

Doktorka Bindija Gandi objasnila je kako je moguće držati šećer pod kontrolom bez velikih odricanja, ovo su njeni saveti!

1. Počastite se

"Sasvim je u redu da povremeno pojedete svoj omiljeni desert, samo ga nemojte jesti stalno. Ovo se često dešava tokom praznika, kada nam je kuća puna kolača i torti. Pošaljite goste kući sa nekoliko ukusnih kolača, umesto da sve ostane u frižideru. Ne treba da se odreknete potpuno slatkiša, ali znajte da ne treba ni da ih jedete tri, četiri dana za redom. Nekoliko uzastopnih dana slatkiša će se definitivno odraziti na šećer u krvi", rekla je ona.

2. Grickajte zasitnu hranu

Nemojte da jedete čips, hleb i krekere čim dođete na proslavu, jer ste se "štedeli" za hranu i zapravo umirete od gladi.

"Pre nego što pođete na neku proslavu, pojedite nešto sa proteinima. Orašasti plodovi, proteinske štanglice ili krekeri sa lanenim semenom su dobar izbor, drže šećer i apetit stabilnim", rekla je ona.

žena drži orahe u ruci Izvor: Shutterstock/udra11

3. Odredite vreme za jelo

Doktorka podvlači da autofagija, naravno, nije preporučljiva za sve niti bi je trebalo prvi put isprobati u ekstremnim uslovima kao što su praznične gozbe.

"Ali ako znate da ćete jesti puno u gostima, smanjite vremenski 'prozor' za jelo. Pazite da ne jedete prekasno uveče i imajte na umu kada ćete sutradan doručkovati. Idealno je da između ta dva obroka bude 12 sati razmaka", rekla je ona.

4. Ograničite alkohol

Možete da nazdravite, ali nemojte da pijete tokom cele večeri jer alkohol ometa san i podiže šećer u krvi.

"Preporučujem najviše dva pića, i to sa vremenskim razmakom", rekla je doktorka.

žena pije vino Izvor: YouTube/BetterBooksTV

5. Krećite se

Ako znate da ćete jesti više na nekoj proslavi, probajte da vežbate ili šetate pre toga. Na taj način ćete izgraditi adekvatan apetiti, a metabolizam će se ubrzati i stabilizovati šećer.

Možda ce vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA