Najefikasniji način da sebi popravite raspoloženje

Autor:

Jednostavna fizička aktivnost, poput šetnje, može značajno da vam popravi raspoloženje, pokazala je studija.

0
A- A A+
jesen Foto: Guliver / Getty Images , Happycity21/iStockphoto

  Nije važno kuda se šetate, zašto, sa kim ili kakav efekat očekujete, činjenica je da ćete se posle šetnje osećati bolje.

Psiholozi kažu da je osećaj sreće i zadovoljstva koji nastaje usled fizičkih pokreta povezan sa tim što je čovek "programiran" da traži hranu.

Istraživači kažu da je ovo prva studija koja se time bavila, a da nije uključila i faktore poput izloženosti svežem vazduhu, boravku u prirodi ili zadovoljstvu nakon postignutog fitnes cilja.

U tri eksperimenta, naučnici su testirali stotine studenata koji nisu znali pravu svrhu istraživanja, da bi odgovori bili istinitiji.

Rezultati su pokazali da studenti su koji su proveli samo 12 minuta u grupnoj šetnji po kampusu ili su šetali sami, prijavili bolje raspoloženje.

U poređenju sa tim, druga grupa je sedela i gledala fotografije kamupsa, ili su gledali video koji prikazuje enterijer kampusa.

Treći eksperiment pokazao je da šetnja ima pozitivne efekte na raspoloženje, čak i kada volonteri unapred znaju da nakon pešačenja treba da napišu esej na dve strane o onome što su videli tokom šetnje.

"Ljudi potcenjuju do koje mere će se njihovo raspoloženje popraviti ako se samo odvoje od kauča i odu da prošetaju", zaključuje se u studiji.

Dakle, sledeći put kada vam raspoloženje ode "u minus", izađite malo da se prošetate...

Tagovi:
Sve vijesti