Fudbal

“Povratak kući iz filmova, da ne ponovimo greške Irana”

Autor mondo.me

Šef stručnog štaba iranskog Zob Ahana Miodrag Radulović pričao o korona virusu koji je paralisao svijet

Izvor: MN Press

Virus korona - epidemija sa kojom se susrela cijela planeta, iz dana u dan se širi. Stopirano je sve, u većini zemalja na snazi su vanredna stanja, a što se tiče Evrope žarište je u Italiji.

Srećom, u Crnoj Gori za sada nema potvrđenog slučaja, a jedan crnogorskih državljanin prošao je pravu dramu kako bi se vratio u domovinu iz države u kojoj je zavladala prava panika i pitanje je kako će se završiti.

Riječ je o fudbalskom treneru Miodragu Raduloviću koji je uspio da se vrati iz Irana gdje je otišao početkom godine kada je potpisao ugovor sa Zob Ahanom. U ovom trenutku u toj azijskoj zemlji zaraženo je 13.938 ljudi, dok je 724 preminulo.

Popularni Mijo je šest dana u kućnoj izolaciji u Podgorici…

Od 11. marta sam u samoizolaciji i na konstantnoj vezi sa doktorima. Nemam nikakvih simptoma i nadam se da će tako ostati“, rekao je Radulović za Standard.

U Iran sam otišao 14. januara kada sam potpisao ugovor sa Zob Ahanom, jednim od najvećih iranskih klubova. Kako je tim bio u lošoj situaciji odmah sam zasukao rukave i krenuo da radim sa ekipom kako bi se podigli. Sve je proticalo normalno. Međutim, pojavom virusa sve je počelo da se mijenja“, rekao je naš strateg, pa se nadovezao.

U tom periodu su u Iranu bili izbori i nijesu puno obraćali pažnju na sve što se dešava. Potcijenili su virus, nijesu ga shvatili ozbiljno. Ispostavilo se da su žestoko pogriješili, jer je otkriveno da su sve prikrivali. Mi smo 23. i 27. februara odigrali dva meča bez publike. Stizale su informacije do nas, ali ne od vlasti. Sve se otelo kontroli i Iran je došao u ovakvu situaciju. Kako je virus uzimao sve više maha, zatvorene su sve granice“.

U razgovoru sa porodicom, prijateljima i ljudima iz kluba crnogorski stručnjak je odlučio da što prije izađe iz te azijske zemlje. Uslijedio je put nazad - od Teherana do Dohe, preko Beograda, pa u glavni grad Crne Gore. Sve je izgledalo kao u horor filmovima.

Maske, rukavice, odijela, ljudi izbezumljeni žele da pobjegnu i traže izlaz. Na letu Teheran – Doha bilo je 388 putnika u avionu. Nakon pasoških kontrola uslijedila su ispitivanja da li ima virusa kod putnika. Ne znate kako da se ponašate u toj situaciji, plašite se da li ima virusa oko vas, možete li vam neko prenijeti“, priča Radulović.

Nije bilo lako ući na taj avion, imate preko 80 miliona stanovnika, a samo 380 mjesta u avionu, nije bilo lako naći karte“.

Zob Ahan je iz Esfahana koji ima oko dva miliona stanovnika, ali kada se na to dodaju i okolni gradovi stigne se do cifre od oko pet miliona. Kako se virus širio, ljudi na ulicama je bilo sve manje i manje.

Situacija je bila teška, ljudi nijesu izlazili na ulice, a ponavljam – nijesu imali prave informacije o svemu što se dešava. Pratim situaciju i sada, vidim da je uvedeno vanredno stanje, vojska je na ulicama i brani ljudima da se kreću. Škole i fakulteti su zatvoreni oko 4. marta, ali mislim da je sve ovo kasno. Ta odluka je morala da se donese tri sedmice ranije“, ističe Radulović.

Nisam mnogo izlazio, relacija hotel – stadion. Međutim, onda je i liga suspendovana i odlučio sam da moram da idem. Potpisao sam dokumenta da se odričem ugovora ukoliko se ne vratim, ali u ovom trenutku je fudbal najmanje bitan. Najbitnije je zdravlje, a život se ne završava ovom sezonom“.

Radulović je na put krenuo 10. marta u večernjim satima.

Tog dana kada sam odlazio sve je već bilo zatvoreno. Sa vozačem i čovjekom iz kluba smo prolazili kroz pogođena mjesta i koja se smatraju izvorom zaraze. Nijesam mogao da vjerujem šta se dešava i šta gledam. Situacija se potpuno otela kontroli. Žao mi je tog naroda, a vlasti su napravile veliku grešku. Nijesu na vrijeme zatvorili granice, izolovali pogođene gradove i sada vlada panika. Mislim da će biti gore nego u Kini“, priča Radulović i dodaje.

Vidim da sada traže svaku pomoć i finansijsku i medicinsku“.

Kako provodite vrijeme u samoizolaciji?

Knjiga, stručna literatura, filmovi. Supruga je sa mnom, djeca ne dolaze. Prijaće mi odmor, da se malo smirim nakon svega. Želim da sve bude u redu sa mnom i da Crna Gora izdrži u ovom ritmu. Moram pohvaliti sve odluke Instituta, Ministarstva zdravlja i svih ostalih. To su veoma pametne odluke kako bi se spriječilo širenje virusa. Šta će biti u ovom trenutku niko ne zna, ali se nadam da će se sve što prije srediti i da će se svi vratiti u normalu. Molim se za sve ljude u svijetu“, iskren je Radulović.

Radulović je na kraju istakao da podržava kampanju “ostani doma”, ali je imao i poruku za sve u Crnoj Gori.

Sve to ide s godinama. Kada sam pričao šta se dešava ljudi su me čudno gledati. Situacija je ozbiljna i nadam se da ćemo je kao društvo sagledati na pravi način. Moramo poštovati sve odluke koje su donesene i samo od nas zavisi šta će biti. Mislim da smo odgovorno i zrelo društvo da ovo prebrodimo. Ne smijemo razmišljati paušalno, neće nas, itd… Radio sam u preko deset zemalja i pričao sam sa doktorima koje poznajem – ovaj virus je i dalje nepoznanica. Moramo biti oprezni. Podržavam kampanju ostani doma, samo tako možemo spriječiti sve“, zaključio je Miodrag Radulović u intervjuu za Standard.