DVE DUHOVITE SERIJE KOJE BI TREBALO OBAVEZNO DA POGLEDATE (RECENZIJE)

Autor Miško Bilbija Izvor mondo.rs

Naš kolumnista je gledao "Afterlife" i "Run", evo njegovih ocena!

DVE DUHOVITE SERIJE KOJE BI TREBALO OBAVEZNO DA POGLEDATE (RECENZIJE) Izvor: YouTube/HBO

Bioskopi i dalje ne rade. Gledamo serije i nešto što podseća na filmove. Danas su na jelovniku dve kratke, duhovite, dinamične serije.

AFTER LIFE

ŠTA JE OVO?
Servirana nam je druga sezona genijalne serije ,,After Life". Šta je ovo? Ovo je nova serija Rikija Džervejsa (Office, Extras), dakle crnohumorna drama (pre nego komedija) o Toniju, čija žena umire od raka i ostavlja ga samog na ovom svetu. I to je sve što bi trebalo da znate o seriji ,,After Life". Imajte poverenja u Rikija Džervejsa koji je ovde i kreator serije i scenarista i režiser, a naravno i glavni glumac. U svakoj od dve sezone imamo po šest polusatnih epizoda.

ZA KOGA JE OVO?
Svi koji vole ranije TV i filmske proizvode ovog komičara, vrlo dobro znaju da je ovo nešto što se ne propušta. Oni kojima njegovo ime ne znači puno, apsolutna preporuka da se uhvate u koštac sa džervejsovskim humorom, prepunom cinizma i gorčine. Netfliks je u potpunosti stao iza ovog nagrađivanog autora, pa je i pre kraja emitovanja druge sezone objavljeno da će ,,After Life" dobiti i treću, što je potpuni novitet za Džervejsa koji nikada do sada nije dogurao do treće sezone.

VALJA LI IŠTA?
Prva sezona, koja je emitovana prošle godine je možda i nešto najbolje što je Džervejs do sada isporučio, ali neka to ostane i stvar ukusa - u svakom slučaju to je za čistu peticu. Druga sezona je nešto slabija, iz prostog razloga što je Džervejs sva događanja iz prve sezone - koja je zaista i perfektna i zaokružena - praktično morao da ponovo krene od samog početka. Svi oni genijalni epizodni likovi (poštar, psihijatar, kolege iz redakcije) i dalje su tu, u punoj formi.

SVE U SVEMU?
S1 *****
S2 ****

After life
Izvor: YouTube/Netflix

After life 2
Izvor: YouTube/Netflix

RUN

ŠTA JE OVO?
Još jedna rom-kom serija koja je došla pomalo nenadano, bez neke pompezne najave. U 7 kratkih, polusatnih epizoda, pratimo avanturu Rubi i Bilija, koji su nekada bili u vezi, a sada, mnogo godina kasnije, imaju priliku da urade ono što nisu uspeli prvi put. Ali šta se u međuvremenu dešavalo u njihovim životima, šta su njih dvoje ostvarili u tom periodu i kako su uopšte uspeli da se ponovo spoje - to je tema ove odlične HBO serije. Žanrovski, moglo bi se reći da je ovo triler/komedija ili takav neki hibrid. Ali, romantična komedija takođe. Za preporuku u svakom slučaju.

ZA KOGA JE OVO?
Kada malo zagrebemo po najavnoj špici, već je jasno da se radi o više nego zanimljivom projektu. Uostalom, čim vidimo imena Fib Voler-Bridž (Killing Eve, Fleabag) i Viki Džons, to nam je nekako garancija da je pred nama nešto što bi u svakom slučaju morali da makar proverimo. Može se reći i da je ovo ženska serija (žene su uglavnom na svim ključnim pozicijama u serijalu), ali u svakom slučaju nije samo za žene. Štaviše.

VALJA LI IŠTA?
Fantastičan tempo koji autori serije forsiraju od samog početka ima i delove kada se vozi u leru, ali to je jedva i primetno, a u svakom slučaju ne mnogo bitno, jer će vas za ekrane prikovati upravo taj neuobičajeni miks hičkokovskog trilera i crne komedije. Kasting je sjajan, naročito sa Merit Viver koja dominira u ovom dvojcu koji i nosi priču. Bez mnogo objašnjenja, i pored odličnog prijema, HBO je svejedno ostavio ovu seriju samo na ovih 7 kratkih epizoda. Drugu sezonu, dakle, verovatno nikada nećemo gledati, pa je to možda još jedan razlog da seriji "Run" pružite priliku. Nećete pogrešiti.

SVE U SVEMU?
****

Run