KADA ODLIČNI FILMOVI ZALUTAJU NA TV (RECENZIJE)

Autor Miško Bilbija

Bioskopske dvorane i dalje su zatvorene, ali naš kolumnista Miško Bilbija ima dve fantastične TV preporuke za vas!

Filmovi-King-of-Staten-island-The-changin-times-of-Ike-White Izvor: YouTube/Universal Pictures

Nastavlja se agonija ljubitelja filma u bioskopima jer su svetske dvorane i dalje zatvorene. A i kad bi ih neko otvorio, ne bi imao šta da prikaže. Tako da smo i dalje osuđeni na televizijske filmove, serije, dokumentarce, dokumentarne serije... Ipak, desi se i da neki pravi film zaluta u ovo društvo.

THE KING OF STATEN ISLAND

ŠTA JE OVO?

Ovo je pre svega pravi film. Film od 137 minuta, pravljen za bioskope, od strane iskusnog, fenomenalnog režisera (Džad Apatou). Drama, polubiografska, o momku koji živi nadomak Njujorka, na obližnjem ostrvu i koji mora pod hitno da odraste. Ima 24 godine, ne radi ništa, duva bez prestanka i još uvek živi sa majkom. Otac mu je bio vatrogasac na čiju se glavu obrušio zapaljeni krov neke zgrade. U stvarnom životu, otac Pita Dejvidsona, glavnog junaka i ko-scenariste, poginuo je za vreme napada 11. septembra. U filmu, njegova majka se ponovo zaljubljuje u vatrogasca. Neko bi morao da ugasi ovaj požar od njegovog života.

"The king of Staten Island"
Izvor: YouTube/Universal pictures

ZA KOGA JE OVO?

Za svakoga ko se uželeo dobrog filma. Ovo jeste dugačka, porodična drama, film o odrastanju, ali ako znate opus Džada Apatoua ("Freaks and Geeks", "Knocked Up"), onda vam je jasno da će biti i smeha. "The King of Staten Island" je negde na pola puta između filmskih festivala i pristojnog bilansa na blagajnama. Osim što blagajni nema. Dejvidson igra sebe (donekle), a tu su i Marisa Tomei, Stiv Bušemi i drugi. Action Bronson ima odličan kameo.

VALJA LI IŠTA?

Itekako. Možda sam ja i bolećiv prema ovom reditelju, možda sam počeo i da kriziram za pravim filmovima, ali ovo je delo za svaku preporuku. Mogao je da bude i malo kraći, možda, ali ja sam svejedno uživao u svakom trenutku. Na trenutke divan u svojoj kombinaciji potresne drame i nežne komedije. Nepopravljivi i neizlečivi adolescent Džad Apatou, hvala mu.

SVE U SVEMU?

****

THE CHANGIN' TIMES OF IKE WHITE

ŠTA JE OVO?

Ovo je jedan pravi TV proizvod i to najbolje TV kuće na svetu (BBC). Deo Arena serije, ovaj kratki dokumentarac (78 minuta) priča apsolutno neverovatnu priču o čoveku za kojeg verovatno nikada u životu niste čuli, čiji jedini album nikada niste slušali, ali će vas zato njegova sudbina potpuno šokirati. Ovo je dokumentarac koji se gleda kao najuzbudljiviji triler, pa zato u ovom prikazu neće biti spojlera. A toliko bih želeo da svima ispričam ovu neverovatnu priču. Zato, samo kratko: Ajk u jednom pljačkaškom pohodu ubija vlasnika jednog kioska i odlazi na dugogodišnju robiju. Srećom, u zatvoru ima i instrumenata.

"The changin' times of Ike White"
Izvor: YouTube/The changin' times of Ike White

ZA KOGA JE OVO?

Pre svega za sve koji vole fank/soul scenu 70-ih godina, za sve one koji vole rok dokumentarce. Naročito za ljubitelje sličnih, neverovatnih i nepoznatih priča iz sveta muzike. Tipa "Searching For Sugar Man".

VALJA LI IŠTA?

Rekoh već, gleda se kao najuzbudljiviji igrani film. Uostalom, možda ćete imati i problem da poverujete da je sve u ovom filmu istina, ali uz malo muke možda ćete uspeti da na netu pronađete jedini Vajtov album "Changin' Times" (ploča je već odavno samo u posedu retkih srećnika), ili barem da trenutke sa ove opskurne ploče čujete u semplovima kod Ajs Kjuba ili Snupa i da shvatite da je ovaj izgubljeni dragulj i više nego stvaran. Srećom, neko se našao (Den Vernon) da nam ovu priču otkrije.

SVE U SVEMU?

****