NAJVEĆA ZABLUDA O GVOŽĐU U KRVI: Dijetoterapeut objašnjava - ove namirnice uopšte ne pomažu ako imate manjak! | Mondo.Me Prod

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste nam poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Lifestyle

NAJVEĆA ZABLUDA O GVOŽĐU U KRVI: Dijetoterapeut objašnjava - ove namirnice uopšte ne pomažu ako imate manjak!

Autor Gordana Bojanić Izvor mondo.rs
Autor Gordana Bojanić Izvor mondo.rs

Dr Budimka Novaković objasnila kako ljudi unose pogrešnu vrstu namirnica misleći da tako rešavaju problem s gvožđem!

Izvor: MONDO

Kako povećati gvožđe u krvi često je pitanje svih koji imaju manjak ove važne supstance, ili onih koji se ne hrane pravilno. Saveti za povećanje nivoa gvožđa ponekad nas zbunjuju, a sada je profesorka na Medicinskom fakultetu u Novom Sadu i dijetoterapeut dr Budimka Novaković objasnila šta je istina, a šta zabluda.

"Učestalost anemije usled nedostatka gvožđa u svetu iznosi 24,8 odsto i nutritivni deficit gvožđa je jedan od vodećih zdravstvenih problema na planeti", rekla je ona za "Zdravlje u tanjiru".

Najbolji izvori gvožđa su meso i iznutrice, jer se gvožđe u tim namirnicama nalazi u hem obliku, kada organizam može da iskoristi između 14 i 18 odsto. U non hem obliku nalazi se u namirnicama biljnog porekla, i tada telo može da iskoristi samo tri do osam odsto", rekla je ona.

Osoba koja pati od nutritivne anemije ima karakteristične simptome, brzo se zamara, oseća slabost mišića i pamćenja, nedovoljnu koncentraciju, kratak dah, ubrzan rad srca, ali i nemirne noge tokom noći i bledilo kože i sluzokože.

U rizične navike ishrane spadaju svi brzi i restriktini modeli ishrane, kao što je ona bez mesa, ali i unošenje namirnica koje usporavaju preuzimanje gvožđa u digestivnom traktu, kao što su fitati, polifenoli, kalcijum i fosfati, rekla je ona.

"Posebnu pažnju trebalo bi obratiti na fosfate koji se nalaze u gaziranim napicima i sastojak su mnogih aditiva u visokoprerađenim namirnicama. Učestale su i zablude da se manjak gvožđa leči sokom od cvekle, kupinovim vinom i sokom od borovnice", rekla je ona.

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA