ŠTA SE DEŠAVA AKO POJEDETE 15 MANDARINA? Nutricionista: Sve preko ove količine je štetno, a 1 grupa ne sme da ih uzima | Mondo.Me Prod

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste nam poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nije svejedno

ŠTA SE DEŠAVA AKO POJEDETE 15 MANDARINA? Nutricionista: Sve preko ove količine je štetno, a 1 grupa ne sme da ih uzima

Autor Kristina Stevović Izvor mondo.rs
Autor Kristina Stevović Izvor mondo.rs

Koliko ovih voćki smete da pojedete odjednom?

Izvor: Guliver/Getty images plus/iStock/melg-photography

Izbor voća nam je zimi ograničen, a ono koje se zahvaljujući prvenstveno osvežavajućem ukusu, ali i bogatstvu hranljivih materija izborilo za status najpopularnijeg jesu mandarine. Gotovo da nema deteta, ali i odrasle osobe koja ih ne voli, slatke su i praktične za konzumiranje, brzo im se uklanja kora, a još brže jedu. A da li možemo da preteramo sa unosom? Postoji li neko ograničenje kada je reč o ovom voću objasnila je ruska nutricionistkinja Ana Ivaškevič.

"Mandarine su vitaminska bomba, sadrže vitamine A, C, D, K, PP i one B grupe (B1, B2, B6). Ovo voće sadrži kalijum, fosfor, natrijum, gvožđe, kalcijum, magnezijum, dijetetska vlakna i korisne šećere. Esencijalna ulja sadržana u kori mandarine blagotvorno deluju na naš nervni sistem, raspoloženje, pa čak pomažu kod nestabilnih emotivnih stanja koja se javljaju kod osoba koje su neprestano na dijetama, kao u toku zimskog perioda", kaže dr Ana.

Ali, imajte na umu da ovo voće koje je dobar izvor antioksidanata i vlakana, takođe je bogato ugljenim hidratima i prostim  šećerima. A njihova unos bi trebalo kontrolisati. Nutricionisti preporučuju da se pojedu 1-2 porcije voća dnevno (1 porcija - oko 160 g), što otprilike podrazumeva jednu veliku jabuku, jednu krušku, jednu bananu ili jednu šaku bobičastog voća. Ova norma uključuje sveže, smrznuto, konzervisano, sušeno voće i sokove.

Dr Ana upozorava da ne bi trebalo preterivati sa unosom mandarina.

Činjenica je da je ovo voće, kao i sve limunsko voće, snažni alergen. Ako pojedete više od 1 kg mandarina u danu, postoji velika verovatnoća da će se javiti alergije čak i kod osoba koje ih ranije nisu imale.

Pored toga, mandarine utiču na rad gastrointestinalnog trakta, povećavaju nivo kiselosti želudačnih sokova, što je još jedan razlog zbog čega se ne preporučuje da se jedu u većim količinama. Osobe koje imaju neko hronično gastrointestinalno oboljenje ne bi uopšte trebalo da uzimaju ovo voće.

"Dnevni maksimum je pet mandarina, a ne preporučujem da se pojedu više od dve odjednom", kaže dr Ana i dodaje: "Sve preko toga će naškoditi probavi."

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

COOL PRIČE