Društvo

Sistem “semafora” u školama od naredne nedjelje

Autor Gordana Bojanić

Sistem “semafora” koji je za potrebe Ministarstva prosvjete izradio Institut za javno zdravlje Crne Gore, a na osnovu koga će Ministarstvo prosvjete sa upravama škola odlučivati o načinu radu škola po opštinama, biće u primjeni od naredne nedjelje.

Izvor: Guliver/GettyImagesPlus/iStock/smolaw11

Kako je saopšteno iz Ministarstva prosvjete sistem semafora podrazumijeva procjenu epidemiološke situacije po svakoj opštini ponaosob, koja će se izražavati bojama, te će se u opštinama koje eventualno budu “u crvenom” škole privremeno zatvoriti, a u onim koje budu u “zelenom”, mjere će se privremeno relaksirati.

To znači da će država imati potpuno jasan i na podacima zasnovan sistemrada škola, koji će javnost moći pratiti.

"Sistem ”semafora”, koji je za obrazovni sistem izradio Institut, podrazumijeva, između ostalog, da se u “crvenim” opštinama, gdje vrijednost 14-o dnevne kumulativne incidencije bude preko 800/100 000, škole prelaze na online način rada. Te škole mogu se otvoriti najranije za dvije nedjelje, ukoliko parametri budu poboljšani. Sa druge strane, u “zelenim” opštinama, u kojima kumulativna incidencija bude ispod 5/100,000 biće relaksirane mjere, poput izlazaka đaka na odmor, a velika je mogućnost i relaksiranja odredbi o nošenju maski", pojašnjavaju iz Ministarstva prosvjete.

Napominju da će se praktična nastava stručnih škola sprovoditi nezavisno od sistema semafora, zbog specifičnosti stručnih škola i nemogućnosti da se praksa, kao suština stručnog obrazovanja, vrši online.

Naravno, samo ukoliko škola i poslodavac kod koga se praksa obavlja mogu da ispune sve epidemiološke mjere i zahtjeve.

"Na kraju, Institut za javno zdravlje će periodično razmatrati sami sistem „semafora“ i njegove granične vrijednosti, te procjenjivati da li je i kada potrebna njegova korekcija. Vrtići će se posebno tretirati, i o svakoj eventualnoj izmjeni u njihovom radu javnost će biti blagovremeno obaviještena", poručuju iz Ministarstva.

Tagovi