Sve škole treba da urade procjenu rizika i da obezbijedi obrazovanje djeci, uključujući i onu koja neće pohađati nastavu ako se bude organizovala tokom pandemije Covida-19, saopštili su iz UNICEF-a i ocijenili da jedno isto rješenje za sve škole nije preporučljivo.
Iz UNICEF-a su preporučili obrazovanje po mjeri djeteta i tokom pandemije koronavirusa.
„U tom cilju, neophodno je školama obezbijediti ne samo nove tehnologije, već i obuke iz digitalne pedagogije kako bi mogle da organizuju kvalitetnu onlajn nastavu“, kazali su iz UNICEF-a.
Iz UNICEF-a smatraju da je neophodno u svakoj školi obezbijediti adekvatnu higijenu i uslove za njihovo bezbjedno ponovno otvaranje.
„U slučaju da tokom pandemije dođe do zatvaranja neke škole zbog zdravstvenih rizika, preporučuje se da ona odmah pređe na onlajn nastavu za svu djecu i da istovremeno uloži napore da smanji rizike kako bi se škola mogla što prije bezbjedno vratiti na oflajn nastavu“, rekli su iz UNICEF-a,
UNIFEF-ovi mladi reporteri su, povodom Međunarodnog dana pismenosti koji proslavlja 8. septembra, pitali učenike osnovnih i srednjih škola u Crnoj Gori, njihove roditelje i profesore šta misle o obrazovanju tokome pandemije, koje su prednosti i mane onlajn obrazovanja, plaše li se mogućnosti da se u školi zaraze koronavirusom, i kako bi trebalo organizovati školu.
Šef predstavništva UNICEF-a u Crnoj Gori, Huan Santander smatra da se do sada glas mladih najmanje čuo u javnoj debati na tu temu i da zato UNICEF kroz mlade reportere doprinosi da se u javnosti čuje i glas djece i mladih o svim pitanjima koja ih se tiču.
„Nastavićemo da podržavamo razne grupe, posebno najugroženije, da učestuju u javnoj debati kako bi se prilikom donošenja odluka vodilo računa o njihovim potrebama. Svi imaju jednaka prava, pa stoga u javnoj debati treba da se čuju poruke svih građana“, rekao je Santander.
Iz UNICEF-a su kazali da video ankete mladih reportera ukazuju na to da mnogi mladi priželjkuju povratak u školske klupe, ali i na to da su istovremeno svjesni rizika i da brinu o tome da li se mogu razboljeti u školi i da li mogu zaraziti svoje najbliže, posebno one koji nemaju jak imunitet.
Mlada reporterka Dunja Šestović rekla je da im je cilj da se na tu temu čuje njihov glas, jer se to prije svega tiče mladih.
UNICEF-ov mladi reporter Arsenije Aleksa Mraković kazao je da im nedostatak direktnog kontakta sa nastavnicima i vršnjacima najviše fali kod onlajn učenja.
Reporter Đorđe Ivanović smatra da je nastava na daljinu otežana djeci koja nemaju kompjuter ili pristup internetu i djeci koja nemaju roditelje koji mogu da im dodatno pojasne razne stvari.
Mlada reporterka Katarina Nikolić rekla je da se učenje na daljinu čini kao jedini način da zaštitie sebe i svoje porodice od koronavirusa.