• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste nam poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zbog "druženja" sa ekranom deca kasnije nauče da govore

Izvor mondo.rs

Preterano "druženje" sa ekranom može da promeni oblik mozga dece i uspori njihov razvoj kada su u pitanju govor i jezik, pokazalo je novo istraživanje.

  Već se dugo govori o tome da kompjuteri loše deluju na dečji mozak, a nova studija je to i dokazala! Naučnici su analizirali skenove mozga dece starosti od tri do pet godina, a zatim rezultate uporedili sa tim koliko vremena provode pred ekranima.

Kod dece koja provode najviše vremen pred tabletom, telefonom ili TV-om zabeležen je manji broj bele moždane mase. Inače, bela moždana mosa pomaže u slanju poruka od jednog do drugog dela mozga kroz nervne veze.

Te nervne veze utiču i na veštine poput govora, razmišljanja i čitanja.

U studiji je učestvovalo 47 zdrave dece – 27 devojčica i 20 dečaka. Vodeći autor dr Džon Hjuton i njegove kolege ispitale su roditelje u vezi sa tim koliko vremena deca provode pre ekranom. Deci je urađen i skener mozga, kao i testovi koji su merilo za veštine govora, uključujući i vokabular, čitanje, kao i brzinu primanja informacija.

Mališani koji više vremena provode pred ekranom imali su manji kvalitet bele moždane mase, što utiče na formiranje mijelina, tj. supstance koja prekriva nervna vlakna u mozgu. Mijelin je važan za brzinu kojom se informacije prenose u mozgu.

S druge strane, što je manje mijelina – koji se obično smanjuje usled bolesti – signali i informacije putuju sporije.

Međutim, jedna od mana ove studije je to što nije precizirano koliko vremena su deca provodila pred ekranima, ali su kognitivni testovi potvrdili rezultate – oni koji su se više "družili" sa ekranima su bili lošiji i na kognitivnim testovima.

Ova deca lošije izražavaju i svoje misli i osećanja, treba im duže vremena da imenuju predmete i sporije uče da čitaju i piše.

"Iako ne možemo još uvek da tvrdimo da su ekrani uzrok sturkturnih promena mozga ili da dovodi do dugoročnih neurorazvojnih rizika, na osnovu ove studije možemo da razumemo da je važno ograničiti deci upotrebu tehnologije", zaključuje autor studije.

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA