11 naučno dokazanih metoda za popravljanje raspoloženja

Autor:

Nekoliko korisnih savjeta koji će vam pomoći da se oslobodite stresa i budete ljepše raspoloženi!

11 naučno dokazanih metoda za popravljanje raspoloženja Foto: Guliver/Getty Images/g-stockstudio

Ako ste stalno pod stresom, možda vas malo uteši činjenica da niste jedini. U današnje vrijeme, od stresa ne možete da pobegnete, ali možete da naučite da se bolje nosite sa njim. Donosimo vam 11 naučno dokazanih načina da se opustite i odobrovoljite!

Žvaćite žvaku

Zvuči smiješno, ali je eksperimentalno dokazano da žvakanje žvake (i pravljenje balona), snižava nivo kortizola (hormona stresa) u krvi.

Okružite se biljkama

Ne možete da se odselite negdje na planinu i da živite u prirodi, ali možete da gajite sobne biljke. Čak i taj minimalan kontakt sa prirodom će učiniti mnogo za vaše raspoloženje. Studija sprovedena na Univerzitetu u Vašingtonu pokazala je da čim uđemo u sobu u kojoj ima biljaka u saksijama, krvni pritisak "silazi" na normalu, a produktivnost raste. Osim toga, biljke podižu nivo kiseonika u vazduhu i pomažu nam da lakše dišemo.

Prošetajte se kroz park u vrijeme kad se kosi trava

Ako imate dvorište, pokosite ga sami, naravno, ali ako niste te sreće, pokušajte da "ubodete" vrijeme kad se kosi gradski park ili šetalište i idite da se nadišete tog opuštajućeg, božanstvenog mirisa.

Slušajte klasičnu muziku

Muzika može da nam popravi raspoloženje, a za klasičnu muziku je dokazano da snižava krvni pritisak, usporava puls i snižava nivo hormona stresa u krvi.

Ljubite se

Poljubite osobu koju volite, vaše telo preplaviće oksitocin, hormon ljubavi, koji će kortizol "natjerati na povlačenje".

Ograničite sebi vrijeme gledanja u ekran

Živite život, manite se društvenih mreža. Skrolovanje bi naročito trebalo da izbjegavate pred spavanje, jer plavo svjetlo ekrana svih vrsta remeti lučenje melatonina, hormona koji određuje naš cirkardijarni ritam. Ako ne želite da se upropastite, ne čitajte vesti, ne dopisujte se i ne skrolujte po Instagramu kad ste već u krevetu. Ne možete da zaspite? Probajte da čitate. Knjigu, sjećate se toga? Papir, korice i to sve?

Popijte čaj

Šolja čaja sinžava subjektivni osjećaj stresa za čitavih 25 odsto, pokazalo je istraživanje naučnika sa Univerziteta u Londonu. Odaberite onaj koji volite, i neka to postane vaš mali dnevni ritual.

Dišite u papirnu kesu

Ovo vam možda djeluje smiješno, ali to je samo zato što niste probali. Disanje u papirnu kesu stvarno pomaže da se umirimo kad smo nervozni ili imamo blaži napad anksioznosti, jer nas tjera da dišemo sporo i kontrolisano.

Gricnite malo čokolade

Samo jedan, dva reda, biće dovoljni da se odraspoložite

Napravite limunadu

Ako ne volite čokoladu, probajte sa citrusima. Pojedite pomorandžu ili napravite limunadu. Dokazano je da vitamin C pomaže da se nivo hormona stresa kortizola dovede u normalu, i smanjuje rizik od naglih skokova krvnog pritiska.

Smijte se

Smiješni klipovi sa životinjama će vam pomoći, smeh oslobađa endorfin, jedinjenje koje je zaduženo za dobro raspoloženje, tako da… Brzo na YouTube.

Tagovi:
Sve vijesti