Koliko sklekova možete da uradite?

Autor:

Nije pitanje toga ko je jači, već je to pokazatelj zdravlja.

Koliko sklekova možete da uradite? Foto: Guliver/Getty Images/Milkos

Ako možete da uradite više od deset sklekova, smanjuje se rizik obolijevanja od srčanih bolesti i infarkta. Sredovječni muškarci koji mogu da urade više od 40 sklekova izloženi su čak 96 odsto manjem riziku od kardiovaskularnih bolesti, u poređenju sa onima koji ne mogu da urade ni deset sklekova.

Stručnjaci kažu da je ovaj test zdravlja srca pomoću sklekova bolji od testa fizičke izdržljivosti.

"Naša istraživanja pokazuju da broj sklekova koje možete da uradite može da bude lak i jeftin način da se utvrdi rizik od kardiovaskularnih bolesti, u bilo kom okruženju. Iznenađujuće, broj sklekova ima jaču vezu sa rizikom od srčanih bolesti nego rezultati trčanja na traci", ističe autor studije sa Harvarda, dr Džastin Jang.

U studiji su učestvovala 1.104 vatrogasca prosječne starosti 39,6 godina, čiji je srednji indeks tjelesne 28,7.

Studija je trajala od 2000. do 2010. godine, a broj sklekova koje mogu da urade i fizička izdržljivost mjereni su periodično između ferbruara 2000. i novembra 2007. Narednih deset godina praćeno je njihovo zdravlje, a posebno zdravlje srca i ispostavilo se da su njih 37 imali problem sa kardiovaskularnim bolestima. Od tog broja, svi osim jednog muškarca su na testovima mogli da urade manje od 40 sklekova.

Jedan od autora studije prof. Kejls kaže da su "učesnici koji su mogli da urade 11 ili više sklekova imali znatno manji rizik od srčanih bolesti".

Ova studija, ističu naučnici, pokazuje koliki je uticaj vježbanja i fizičkog zdravlja na opšte zdravlje, što je i razlog zašto se fizičke aktivnosti preporučuju svima.

Sve vijesti