ANTMAN I OSA I OUŠNOVIH OSAM (RECENZIJA)

Ovog puta čak dva filma sa aktuelnog repertoara, oba na izlasku iz beogradskih bioskopskih dvorana.

ANTMEN I OSA

Ant-Man and the Wasp (2018)

Režija: Pejton Rid

Uloge: Pol Rad, Evandželin Lili, Mišel Fajfer

Distributer: Taramount

Što se tiče ovog prvog filma, preporučujem da požurite u bioskope pre nego što mrav i osa ne odlete sa repertoara, sve to naravno ukoliko volite filmove iz ovog žanra. A žanr je poznat i zove se Marvelov filmski svet (MCU) i ako do sada niste obratili pažnju na ovaj kinematografski fenomen, znajte da postoji već 19 filmova pre ovog koji se bave tom superherojskom tematikom.

Opet, ako vam se čini da je to u ovom trenutku preveliki zalogaj za vas (mada, zašto bi bio, baš zavidim onima koji će se po prvi put susresti sa Marvelovim junacima, ovakav bindž bi bio spektakularan), možete da se pozabavite samo prethodnim filmom sa ovim junacima, a to je "Ant-Man" iz 2015. godine. Konačno, ne morate ni to radite, možete i pravac bioskop, jer sve će vam biti jasno i bez ikakvog predznanja.

U svakom slučaju, ovog puta to ovako izgleda: Dženet (Osa) se još tamo negde 1987. smanjila na veličinu atoma ili subatoma, kvantni neki svet svejedno i od tada ne uspeva da se vrati u ovaj naš, normalni život. Henk Pim (Antmen) misli da je Osa mrtva i sve što ga interesuje je podizanje njihove ćerke Houp, ali mnogo godina kasnije probisvet Skot Leng (takođe Antmen) uspeva da kao Dženet ode u podatomsku minijaturu, ali i da se vrati iz nje.

Sve to daje nadu Pimu da je moguće da se u njihove živote vrati i Dženet i zato počinje da pravi tunel ka kvantnom carstvu. Naravno, ovakav poduhvat uopšte nije jednostavan, naročito kada su vam policija i razni drugi za petama.

Uigran tim, lagan i pitak scenario, sjajni efekti i neodoljiv šarm Pola Rada i Evandželin Lili, plus dvoje iskusnih superstarova (Fajfer i Majkl Daglas) i rezultat je baš onaj koji se mogao i očekivati. Marvel, sada je to već sasvim jasno, jednostavno ne ume da propusti nijednu priliku, a naročito ovakav team-up zicer, tako da i ovog puta imamo ne samo blokbaster koji je već inkasirao 600 miliona dolara, nego i zaista odličan letnji bioskopski provod.

Film "Antmen i osa" izgleda kao da je stvoren čak i bez nekog preteranog truda, kao neka već odavno savladana rutina, ali to nikako neće uticati na to kako ćete se osećati tokom i nakon projekcije. Možda ovog puta nema humora i uvek zabavnih referenci kao u prethodnom Antmen filmu, ali verovatno nam je to i bilo potrebno nakon napornih i komplikovanih zbivanja u Infinity War Osvetnicima.

Akcione scene su fenomenalne, naročito u situacijama kada se naši junaci u sred jurnjave pretvaraju u svoje mini ili maksi verzije, tako da se eventualni propusti momentalno zaboravljaju. Ono što ostaje je taj klinački osećaj koji stvara skoro svaki MCU film, onaj momenat kada još tokom izlaska iz dvorane neminovno počinjete da razmišljate kako biste i sami mogli da iskoristite slične moći kada biste ih posedovali. Šta ćete više od jednog holivudskog blokbastera.

OUŠNOVIH OSAM

Ocean’s 8 (2018)

Režija: Geri Ros

Uloge: Sandra Bulok, Kejt Blanšet, En Hatavej, Rijana

Distributer: Blitz

Sve gore napisano moglo je da se dogodi i filmu "Oušnovih 8"’ jer se i ova priča oslanja na već oprobani model koji se pokazao veoma uspešnim, naročito iz ugla onih koji se bave prebrojavanjem prodatih karata.

Soderbergova trilogija je, svakako, nešto više od običnog letnjeg hit serijala, tako da je Geri Ros imao dosta materijala na koji je mogao da se osloni pri stvaranju ovog svojevrsnog spin of nastavka. Ipak, nije sve išlo tako glatko kao u slučaju malog mrava i male ose.

Debi, mlađa sestra Denija Oušna (Kluni) izlazi iz zatvora sa već pripremljenim planom kako da se dokopa 150 milona dolara vredne Kartijeove ogrlice. Ona i Lu formiraju tim sastavljen isključivo od ženskih članova i – akcija može da počne.

Naravno, ženska postava privlači najviše pažnje u ovom tipično muškom filmskom žanru i podžanru i na tom planu naizgled sve dobro funkcioniše. Sve ove mega zvezde su zaista odlične, a i ostali elementi važni kod ovakvih filmova (dijalozi, fotografija, efekti…) funkcionišu dosta dobro.

Pa ipak, i pored svega, kao da nešto fali. Sve je nekako mlako, poprilično predvidivo, čak na trenutke i dosadnjikavo, a to nikako nije dobro za jedan ovakav film. Glavne zvezde filma su kilav kritički prijem pripisale muškom dominacijom u svetu filmske kritike i možda su tu delimično i u pravu, ali utisak je da je ovom po imenima i izgledu spektakularnoj osmorci ipak falila još jedna žena, na mestu reditelja filma.

I pored toga, ’’Oušnovih osam’’ (eto, čak i srpski prevod naslova kao da sugeriše da cure pripadaju nekom muškom Oušnu, zar ne – Sandra Bulok i Kejt Blanšet bi verovatno podivljale kad bi znale) je sasvim pristojan i relativno zanimljiv film. Ne znam da li vredi mnogo stotina dinara koje ćete potrošiti na kartu, kokice i propratnu opremu, verovatno ne, ali za neko alternativno gledanje, u nekom ’’jeftinijem’’ formatu, Oušn devojke i nisu tako loš izbor.