Da li je pametno da vežbate dvaput dnevno

Autor:

Sve više devojaka se na Instagramu hvali time što vežbaju dva puta dnevno, a evo da li je to dobra ideja.

Ako na Instagramu pratite devojke koje su posvećene fitnesu, verovatno imate utisak da su sve vreme u teretani. Naravno, fotke su svedočanstvo da je takav režim vežbanja za njih savršen, ali… ima li smisla da i mi, obični smrtnici, vežbamo dvaput dnevno?

Da krenemo redom.

Da li je bezbedno vežbati dva puta u toku dana?

"Može da bude bezopasno, sve dok pratite program vežbanja koji vam je osmislio stručnjak, a ne ako vežbate bez ikakvih smernica", objašnjava za Women's Health Dag Sklar, personalni istruktor iz Njujorka.

Ali, ako sebi ne date dovoljno vremena da se oporavite između treninga, ne gine vam neka povreda, slaže se i Albert Metejni, sertifikovani specijalista za treninge snage i kondicione treninge.

Rizik od povreda nije jedini sa kojim se suočavate, može se desiti i da "sagorite" ako vežbate preko svake mere. Dva treninga dnevno su u redu ako možete da se odmorite, ako dobro spavate, zdravo se hranite (što znači da unosite dovoljno kalorija i proteina) i ako unosite dovoljno tečnosti kaže Metejni.

Dovoljno odmora za neke ljude značilo bi jedan ceo dan pauze tokom nedelje, dok je drugima potrebno i više od toga. Generano, možete da se odmarate recimo, utorkom i petkom, ili ponedeljkom, sredom i petkom, a da ostalim danima vežbate, objašnjava on. "Ali, to je individualna stvar."

Da li ima neke koristi od dva treninga u jednom danu?

U suštini, ovo vam može pomoći da brže dođete do forme kakvu želite, ako vežbate kako treba, objašnjava dr Džim Pivarnik sa Univerziteta u Mičigenu. U određenim situacijama, dva treninga dnevno mogu biti od koristi, recimo, ako se spremate za učešće u nekoj trci ili plivačkoj trci, jer će vam pomoći da dobijete na izdržljivosti i brzini.

Drugi scenario je, ako recimo, želite da dobijete na mišićnoj masi, i da povećate izdržljivost. U tom slučaju, dva treninga u toku dana mogu imati smisla, jer ćete na svakom "gađati" različit cilj, objašnjava Pivarnik.

"Kondicioni trenig, praćen treningom niskog intenziteta kasnije u toku dana može da pomogne", slaže se Sklar. Na primer, ako se spremate za učešće u polumaratonu, u redu je da ujutru trčite na traci, na većim brzinama, a da popodne ili predveče istrčite još pet kilometara laganim tempom, ili odete u dužu, opuštenu vožnju biciklom.

Kako treba da izgleda režim vežbanja koji podrazumeva dva treninga u toku dana?

Ovde morate da budete pametni. To znači da su dva vrlo intenzivna treninga u toku dana u najvećem broju slučajeva jako loša ideja, objašnjava Metejni. Isto važi i za dva identična treninga u toku istog dana.

Ako ćete da vežbate dvaput dnevno, neka vam program vežbi osmisli neko ko je za to školovan. Ali, generalno, opšte pravilo je da ako ćete ujutru imati trening visokog intenziteta, bolje je da se uveče držite joge, ili da odete na plivanje, tako da "gađate" različite mišiće.

"Ukoliko trenirate dva puta u toku dana, birajte vežbe tako da aktivirate različite mišićne grupe i da se treninzi međusobno dopunjuju", savetuje Metejni.

I, najvažnije od svega: slušajte sopstveno telo. Ako se osećate slomljeno posle vežbanja, nešto ne radite kako treba. Fizička aktivnost je važna a vežbanje je odlična stvar sve dok se posle treninga osećate bolje, ako imate energije i lepo ste raspoloženi.

Sve drugo doneće vam više štete nego koristi.

Koliko često i koliko dugo bi trebalo da vežbate

Tagovi:
Sve vijesti