Seme lana: Zrnce zdravlja nadohvat ruke

Autor:

Kako da izvučete najbolje iz semena lana.

0
A- A A+
vežbanje, fitnes, ishrana, zdrava ishrana Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Seme lana u ishrani se koristi već hiljadama godina, a ove sićušne semenke su zbog pozitivnog uticaja na zdravlje proglašene "superhranom". Poboljšavaju varenje, snižavaju holesterol, pozitivno utiču na hormonski balas, dobra su pomoć u skidanju viška kilograma…

Laneno seme ima ogromnu energensku vrednost, samo sto grama sadrži oko 530 kalorija, ali nema razloga za brigu pošto se uzima u vrlo malim količinama.

Dobar je izvor zasićenih masti (sadrži oleinsku kiselinu), i jedan od najboljih biljnih izvora omega-3 masnih kisleina, koje pozitivno utiču na regulaciju nivoa holesterola u krvi, a odlična su prevencija i bolesti srca i krvnih sudova.

Seme lana sadrži i lignane, fitoestrogene koji imaju snažno antioskidativno dejstvo i veliku ulogu u prevenciji različitih tipova karcinoma.

Odličan je izvor vitamina E i vitamina B grupe, a sadrži i važne minerale, mangan, kalijum, kalcijum, gvožđe, magnezijum, cink i selen.

Seme lana nije ni skupo, 100 grama u prodavnicama zdrave hrane košta oko 35 dinara.

Ali, ako želite da uvedete laneno seme u ishranu, važno je da koristite mleveno, jer ako jedete cele semenke organizam neće moći da ih iskoristi u potpunosti pošto ne možemo da ih svarimo do kraja.

Možete ih samleti sami u mlinu za kafu ili začine, ili kupiti već mleveno seme lana. Mleveno seme lana mora da se potroši u roku od tri nedelje od otvaranja kesice, a u međuvremenu treba da ga čuvate na tamnom i suvom mestu, jer lako užegne.

Jedna kašika mlevenog semena lana ima oko dva grama proteina, manje od 30 kalorija i "gomilu" omega-3 masnih kiselina.

Mleveno seme lana je zgodan dodatak jelima, ima blag orašast ukus, tako da neće "pokvariti" recimo smesu za palačinke, jutarnju smuti i slično, niti ćete ga osetiti ako ga pomešate sa prezlama kad pohujete nešto.

Možete ga konzumirati i sa jogurtom, dovešće vam varenje u red i oslobodiće vas nadimanja. Svakog jutra pola sata pre doručka popijte šolju jogurta sa jednom kašikom mlevenog lana, a jednu šolju uzmite i uveče pred spavanje.

Važno je samo da nakon tri nedelje napravite pauzu od nedelju dana.

Čia seme: Trendi dodatak ishrani ili zrno zdravlja

Sve vijesti