Gledali smo novu Laru Kroft (RECENZIJA)

Ne, nema grudi, ima nešto mnogo bolje - ne dozvolite da vas trejler zavara, evo i zašto!

Treći Tomb Raider film je zapravo prvi, po svim merilima. I to što Lara Kroft nema ogromne grudi ne bi trebalo da vas brine - ni ne trebaju joj! U filmu koji je režirao Roar Uthaug, Alisija Vikander je nova Lara, a ostale uloge tumače Dominik Vest, Danijel Vu, Volton Gogins i drugi.

Naslednica Anđeline - prokletstvo i blagoslov

U poređenju s Anđelinom Džoli ona je krhka, piskutava, slaba i bledunjava, ali samo ako nemate pojma o švedskoj glumici, koja već ima i najvredniju filmsku nagradu u svojoj kolekciji i - ako je niste videli u novom Tomb Raider filmu.

Anđelina Džoli je snimila prethodna dva "Tomb Raider-a". Prvi je i dalje najpopularniji film baziran na igri i verovatno će ostati i gejmerski film sa najvećom zaradom u SAD (oko 140 miliona dolara). Današnji TR izgleda neće oboriti taj rekord, jer je drugi film iz 2003. godine potpuno propao na blagajnama i samim tim odvratio mnoge gledaoce i danas od novih "Tomb Raider" priča. Ipak, drugi Anđelinin film je, po nama, zapravo bio bolji nego prvi, jer je doneo više sirove akcije, manje magije i nadljudskog, a videli smo i drugu stranu Lare Kroft, koja se razvijala pod snažnim uticajem Anđelininog partnera - Džerarda Batlera. Nažalost, film je imao nesreću da se pojavi nakon najgore igre ikad iz ovog serijala - The Angel of Darkness - i proglašen je smećem, onako usput, kao kolateralna šteta zaista loše igre.

Anđelinina Lara je bila moćna, beskompromisna i "bad ass" od samog početka. U poređenju s tom Larom, Alisijina današnja je apsolutna suprotnost, ali za to postoji dobar razlog o kojem ćemo govoriti kasnije. Dalje, Lara Kroft u drugoj Anđelininoj "inkarnaciji" je ponovo moćna, ali istovremeno pokazuje i ostala lica - aristokratsko poreklo i nasleđe, društvenu moć i činjenicu da joj je posao važniji od svega. Alisijina Lara nema ništa od toga - što svojim izborom, što zbog činjenice da je njena Lara tek na početku svog puta, daleko ispred one koju je oživela Anđelina Džoli.

Opet, s druge, bolje strane za novu glumicu, Alisija Vikander kao Lara Kroft nije imala šta da izgubi, jer su prva dva Tomb Raider filma "sahranjena" od strane kritike i njen teško da je mogao biti gori. Srećom, lagano je bolji nego prva dva - zajedno!

Ogroman uticaj poslednjih Tomb Raider igara

Novi film baziran je na priči igre iz 2013. godine. Square Enix, izdavač novih igara, na neverovatan način je vratio serijal u život i nova Lara je ponovo predmet obožavanja gejming industrije i igrača. Zajedno, igre iz 2013. i 2016. godine prodate su dosad u oko 20 miliona primeraka, a kako je novi film zasnovan na tim igrama, sigurni smo da mu je to dalo vetar u leđa i pomoglo da u bioskop dovuče i neke koji nisu nikad ni razmišljali o novom Larinom filmu.

Radnja najnovijeg filma ima veliki broj zajedničkih elemenata s pričom igre iz 2013. godine, ali nas kroz nju vodi Larin otac, Ričard Kroft. U potrazi za grobom carice Himiko, Ričard je nestao pre sedam godina, a Lara, u svojim ranim dvadesetim, odbija da potpiše papire i proglasi ga zvanično mrtvim, čak i nakon toliko godina. Zbog toga živi, praktično, u nemaštini i svesno odbija život na visokoj nozi, jer smatra da joj ne pripada pošto ga nije sama obezbedila. O njoj se brine Ana, rođaka, koja nema baš veliki uticaj na Laru, ali je, kako će se ispostaviti kasnije, vrlo važna figura u postanku Lare Kroft.

Lara je još uvek gotovo dete. Neformirana ličnost, koja će kroz ovaj film biti na pragu onoga što Lara Kroft oduvek jeste. Trejleri, koji prate novi film, naveli su nas na potpuno drugačiji zaključak i na osnovu njih nikako ne bi trebalo suditi o filmu - to je istumbana, nabacana najava Tomb Raidera 2018, koja nije u skladu s pričom koja će biti ispričana u bioskopu.

Spletom slučajnih okolnosti, Lara kreće u potragu za svojim ocem zajedno sa Lu Renom, čiji je otac takođe nestao zajedno sa njenim.

Lu Ren za MONDO

Nakon brodoloma završavaju na japanskom Jamataj ostrvu, na kojem traje potraga za grobnicom carice Himiko, koja je ključ moći, za kojim decenijama traga zloglasno tajno društvo Triniti, koje želi da zavlada svetom. Larin otac Ričard je jedini imao saznanja o tome gde se grob nalazi i kako doći do ulaza u grobnicu mračne carice, koja je ubijala jednim dodirom. Naravno, ni sam Ričard Kroft nije imao odgovor kako ući u grobnicu, ali ga je Lara, putujući ka svojoj prvoj avanturi pronašla i na taj način postala bliža onome što će biti njena sudbina - pljačkašica grobnica.

Lara Kroft trejler 2
Izvor: YouTube/WarnerBrosPictures

Lara, Lara i samo Lara…

Priča novog filma daleko je od šuplje, ali pati od jedne bitne stvari - svi likovi, osim Larinog, su prozaični. I dok za Anu ima opravdanja, jer ćemo je možda bolje upoznati tek u nekoj sledećoj filmskoj avanturi, toga za likove Ričarda Krofta i Lu Rena svakako nema. Iako vrlo važni, ovi likovi ostaju nedorečeni i tek površno obrađeni, a zapravo su "stubovi" na čijoj snazi je izgrađena ličnost same Lare Kroft. Glavni negativac, Matijas Vogel, je možda i najslabija karika u filmu - loše predstavljen, slabo odglumljen i potpuno prazan lik, kojeg negativci iz prvog i drugog filma čine bolno dosadnim i lošim.

Nasuprot ovim "dvodimenzionalnim" karakterima, Larin lik otkrivamo sloj po sloj. U prvom delu filma, koji se odvija u Londonu, vidimo njenu neodlučnu, nedovoljno jaku stranu ličnosti, ali i vrlo duhovitu i zanimljivu Laru, koja je na svoj način bori sa nedaćama za koje je delimično i sama odgovorna. Nakon brodoloma, upoznajemo ozbiljniju, odlučniju mladu ženu, spremnu da se bori žešće sa svime što će joj neprijatelji prirediti. Lara još uvek nije atletski spretna na nivou na koji smo navikli, ali je upornija i odjednom rešena da pobedi. Ključan momenat filma je onaj kad je Lara primorana da ubije prvi put, baš kao i u igri, nakon čega kreće u prljaviju borbu, kako sa neprijateljima, tako i sa samom sobom. I pobeđuje!

Zaboravite grudi, uživajte u celoj Alisiji

Alisija blista u ulozi Lare Kroft - zabavna je, šarmantna, jaka, izuzetno privlačna (da, čak i ako nema ogromne grudi kao Anđelina, verovali ili ne) i kako film odmiče ona je sve bolja. Portret Lare Kroft, koji Vikander "slika" je uverljiv i odmah na početku zaboravićete Anđelinu i njenu Laru kao od šale. Nakon filma, Alisijina verzija junakinje izgleda kao "ona prava" i u toj ulozi ne bismo sad mogli da zamislimo nijednu drugu glumicu.

Osim što ima slabo razvijene sporedne likove ne bismo ništa više zamerili filmu. Akcije ne manjka, Lara je uverljiva, avanturistički duh je, takođe, tu, radnja se odvija brzo, film nije dosadan i ispunjava očekivanja - iz bioskopske dvorane izaći ćete zadovoljni. Ovo i nije film u kojem bismo tražili "neviđene" zaplete i obrte (mada ih donekle i ima, ali nećemo to da otkrivamo, naravno). Scenografija filma je maestralna, a pohvalićemo i arhaičan pristup režiji, koji nije svojstven za modernu kinematografiju, posebno ne za akcione filmove. Još jedna zanimljivost je vrlo skromno prisustvo specijalnih efekata, jer je naglasak na sasvim suprotnim stvarima - akciji, recimo - što ovaj film čini još zanimljivijim za gledanje.

Film je razvijan oko lika Lare Kroft i uspeva da nam ponudi adekvatnu dozu svega što bi trebalo da znamo, čak dovoljno da poželimo da vidimo i nastavak, koji je diskretno najavljen na samom kraju.

Ako ste fan Tomb Raider igara iz 2013. i 2016, onda ćete sigurno uživati i u filmu, jer, iako baziran na uspehu tih igara, ovaj film ima dovoljno iznenađenja i promena da vam ne bude dosadan. Od posebno zanimljivih delova izdvajamo trku kroz London, put do ostrva, momenat u kojem Lara postaje Lara kakvu znamo i sam kraj filma, kad će Lara u grobnici ostaviti sve što voli, ali će sa sobom poneti sve ono što ju je učinilo najpoznatijim likom u istoriji gejming industrije.

Novi Tomb Raider možda neće biti film sa najvećom zaradom i sigurno neće biti film koji ćemo pamtiti kao revolucionaran, ali je svakako najbolja adaptacija video igre do sada i sigurno još jedan dragulj u kruni Alisije Vikander.

Ne brinite zbog navedenih zamerki, jer nova Lara je mnogo više od toga i pružite joj šansu - zahvalite nam u komentarima posle, slobodno!

Ocena: ***1/2

Lara Kroft trejler