Koliko minuta nedeljno treba da vežbate

Autor:

Ako želite da živite duže, moraćete malo da se pokrenete!

Koliko minuta nedeljno treba da vežbate Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Svi znamo da je vežbanje važno i dobro za zdravlje, a sada su naučnici utvrdili i koliko nedeljno treba da vežbamo, da bismo duže živeli.

I sudeći prema rezultatima, treba da se znojite oko 150 minuta nedeljno zarad dužeg života.

Ako ne volite da trenirate, znajte da nije sve tako crno jer i neke druge aktivnosti, poput čišćenja sobe ili vožnje bicikla takođe rade u vašu korist.

Tim istraživača ispitao je ljude starosti između 35 i 70 godina o njihovoj fizičkoj aktivnosti, kako bi dobili rezultate. Između 2003. i 2010. godine, više od 140.000 učesnika iz 17 zemalja popunilo je upitnik o tome koliko minuta nedeljno su fizički aktivni. Zatim su, šest do devet godina nakon toga proverili u kakvom su zdravstvenom stanju ispitanici.

Ispostavilo se da su ljudi koji su vežbali najmanje 150 minuta nedeljno izloženi 28 odsto manje riziku od rane srmti i 20 odsto niži rizik od srčanih bolesti.

Osobe koje su vežbale znatno duže od toga - oko 750 minuta nedeljno - imale su 48 odsto manji rizik od iznenadne smrti.

Autori studije napominju da je većina ispitanika iz bogatih zemalja, gde je vežbanje rekreativno, ali među njima ima i onih iz siromašnijih zemalja, gde je vežbanje manje-više način života – gde ljudi idu biciklom na posao, na primer.

Istraživanje je pokazalo da nije važno koju vrstu fizičke aktivnosti radite - šetnja, kućni poslovi, posao koji zahteva fizičku aktivnost… sve dok to radite 150 minuta nedeljno, bićete prilično bezbedni.

"Važno je da znamo da je svaka vrsta fizičke aktivnosti dobra za nas. Nije bitno kako se zove, naše telo je ionako isto doživljava… Odlazak u šetnju može da bude jednako dobar kao i sat vremena košenja", kaže autor studije Skot Lir.

Fitnes trener Džoš Karter takođe želi da naglasi da vežbanje ne mora da bude naporno niti skupo, da bi bilo efikasno.

"Kretanje je kretanje. Ne mora nužno da bude teško niti da znatno menja vaš način života. Govorim ljudima da jednostavno ustanu pola sata ranije i da prošetaju, to je dovoljno za početak. Penjite se stepenicama ili se parkirajte malo dalje, da biste pešačili. ‘Ukradite’ dva minuta ovde, pet minuta tamo, i stići ćete do cilja od 150 minuta", savetuje on.

Evo još nekoliko saveta koji će vam pomoći da budete barem toliko fizički aktivni nedeljno.

Idite u šetnju umesto na kafu

Umesto da sednete u kafić sa prijateljicom, prošetajte. Takođe, pauzu na poslu iskoristite za kratku, 15-minutnu šetnju.

Šetajte, vozite bicikl ili trčite

Kada sledeći put krenete da posetite drugaricu, razmislite o tome da idete biciklom. Ako to nije opcija, možda biste mogli do prodavnice da se provozate bajsom?

Nađite partnera za vežbanje

Mnogo više ljudi bi treniralo kada bi imali društvo. Zato pokušajte da angažujete svoje prijatelje, pa idete zajedno u teretanu, na jogu…

Tagovi:
Sve vijesti