Kad treba više od snage, mase i definicije! (FOTO)

Autor:

Jedan od neprikosnovenih šampiona Crne Gore u powerliftingu (sport snage) Ivan Jovanović, nastupiće u subotu na takmičenju u mens fiziku. Evo priče o njemu i ovoj sve popularnijoj disciplini.

Kad treba više od snage, mase i definicije! (FOTO) Foto: MONDO/Ivan Jovanović

Svako vrijeme nosi svoj ideal ljepote, kako ženske tako i muške, pa je tako minulih godina značajno izmijenjena slika idealnog muškarca atlete. Nakon decenija u kojima je dominirao ideal koji je lansirao Arnold Švarceneger svojim blokbasterom Konan, slika maksimalno nabildovanog muškarca nije više dovoljna čak ni za dobre ocjene na takmičarskom poligonu profesionalnih bodibildera. Makar u jednoj, sve popularnijoj kategoriji ovog sporta – “mens fizik” (Men's physique).

Takmičari u ovoj disciplini poslednjih godina najčešće su angažovani kao modeli za snimanje reklama jer je procjena da publika mnogo više voli da vidi tijela koja nisu prenakrcana mišićima kao što je to slučaj sa bodibilderima, kao i izraženiji sklad struka i ramena.

Kategorija Men’s Physique zvanično je uvrštena u kalendar takmičenja svjetske bodibilding asocijacije prije pet godina i za one koji žele da se oprobaju u ovoj discipline važno je da znaju da takmičar u mens fiziku ne smije da imati pretjeranu količinu mišićne mase niti definisaniciju kakva se tretira kao standard u bodibildingu.

 Jedina mišićna regija gdje se u mens fiziku traži vrhunska definicija jestomak: što manji struk u odnosu na ramena i što definisaniji i ljepši stomak – “šablon” je koji donosi uspjeh u ovoj disciplini.


Pripreme za “mens fizik” takmičenje, međutim, za većinu vježbača mnogo su teže i zahtjevnije od onog za klasične bodibilding ili fitnes kategorije. U prilog tome ide i podatak da će na predstojećem regionalnom šampionatu u mens fiziku u Beogradu (subota 8. april), Crnu Goru predstavljati Ivan Jovanović, višestruki šampion u poweliftingu (sport snage koji uključuje 3 discipline - čučanj,  benč pres i mrtvo dizanje, i u kojem je cilj podići što veći teret).

Za laike, malo pojašnjenje – na takmičenje u kojem se mjeri specifična atletska estetika i u kojem nije potrebna velika masa i totalna definicija ide jedan od najjačih ljudi u Crnoj Gori!

Ovo mi je prvi nastup u mens fiziku. Do ove godine sam se takmičio isključivo u powerliftingu, u disciplini benč press, i na svakom na kojem sa učestvovao osvojio sam zlato. Uglavnom su to bila državna prvenstva, i „xplode classic 2016“ prošle godine, gdje sam nastupio kao „powerlifter“. U svojoj 21. godini sam na takmičenju na Cetinju podigao 200 kilograma što je bio značajan rezultat u ovom sportu“, kaže za MONDO Jovanović.

Prilikom poziranja u mens fiziku nema bodibilding poza, odnosno  naglašenog stezanja mišića, pretjeranog širenja leđa u relaks pozi… Pripreme za takvo takmičenje su, naravno, sasvim drugačije od onih za bodibilding, kao i za powerlifting u kojem se gledaju samo podignute težine.

Sada sam u fazi u kojoj treniram 12. puta nedjeljno, odnosno dva uta dnevno. Uglavnom je to kombinacija jutarnjeg kardio treninga koji traje od 40 do 60 minuta i popodnevnog sa tegovima koji traje oko 90 minuta“, kaže Ivan.

Izvor: MONDO



Mens fizik podrazumijeva i mnogo zdraviji način života od onog koji zahtijeva profesionalno bavljenje bodibildingom kao i powerliftingom.

Režim ishrane je značajno izmijenjen, da ne kažem rigorozan i naporan. Pogotovo na početku priprema za takmičenje. Ujutro pijem himalajsku so sa cijeđenom limetom i idem na kardio trening. Sve na „prazan stomak“. Kad se vratim kući doručkujem. Obrok se sastoji od 5-10 kuvanih jaja sa tunjevinom i povrćem.  Posle tog obroka unosim omega 3 kapsule, vitamine i minerale, glutamin i bcaa a nakon toga idem na odmor“, objašnjava Jovanović.

I nastavak dana zahtijeva strogi režim ishane i treninga...

Nakon 2-3 sata odmora slijedi drugi obrok. Sastoji se od mesa (300grama) i povrća (250 grama) . Poslije tog obroka takođe uzimam omega 3 kapsule. Nakon pauz slijedi obrok koji se takođe sastoji isključivo od mesa (piletina,riba, junetina, teletina) i povrća (brokoli, karfiol ,zelena salata,kupus, rukola,tikvice,patlidžan) ... Nakon tog obroka idem na odmor, a nakon toga na drugi trening. Poslije ovog treninga pijem sejk sa proteinom bcaa, glutaminom... i ponovo imam isti obrok, iste količines tim što za večeru jedem tunjevinu“, kaže Jovanović.

On dodaje da su treninzi u okviru priprema za mens fizik takmičenje sasvim drugačiji od onih za powerlifting turnire.

To je sada totalno druga vrsta treninga. Nema više forsiranja kilaže a razlika je i u broju ponavljanja u seriji. Sada sve radim u 8 do12 ponavljanja“, objašnjava Ivan.

Odmor je, dodaje, izuzetno važan za rezultat.

Poželjno je spavati od 8 do 10 sati dnevno“, naglašava Ivan.

Kakve rezultate daje ovakav režim života, ishrane i treninga, pogledajte u foto galeriji, uz napomenu – neke fotografije snimane su u periodu kada je Ivan trenirao za powelifting takmičenja a neke su iz faze priprema za mens fizik. Prepoznaćete razliku po definiciji trbušnih mišića.

Tagovi:
Sve vijesti